23 Φεβρουαρίου 2011
Σάββας Ι. Αναστασιάδης |
|
||
Νέα Δημοκρατία |
|
||
Βουλευτής Β? Περιφέρειας Θεσσαλονίκης |
|
||
|
Αρ.Πρωτ.: 11907/22-2-2011 |
||
ΕΡΩΤΗΣΗ |
|||
|
|
||
Προς τους κ. Υπουργούς: |
Οικονομικών |
||
|
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων |
||
|
Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης |
||
|
|
||
Θέμα: |
Προβλήματα με την απόσυρση των παλαιών αυτοκινήτων |
||
|
|
||
|
|
||
Σύμφωνα με τις εξαγγελίες της Κυβέρνησης, το μέτρο της απόσυρσης των παλαιών αυτοκινήτων θα έπρεπε να τεθεί σε λειτουργία από την 21η Φεβρουαρίου του 2011. Μέχρι όμως τη συγκεκριμένη ημερομηνία, καμία σχετική εγκύκλιος δεν έχει αποσταλεί προς τις αρμόδιες Υπηρεσίες, κάτι που αποδεικνύει τουλάχιστον την προχειρότητα και την έλλειψη συντονισμού που επικρατεί στον Κρατικό προγραμματισμό.
Επειδή, η απόσυρση των παλαιών αυτοκινήτων νομοθετήθηκε με το ν. 3899/2010, ο οποίος δημοσιεύθηκε στις 17 Δεκεμβρίου 2010, ημερομηνία από την οποία έχει ήδη παρέλθει διάστημα πλέον των δύο μηνών.
Επειδή, στο συγκεκριμένο νόμο, με το σκεπτικό της αντικατάστασης των ρυπογόνων επιβατικών αυτοκινήτων με καινούρια νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, προβλέπεται η απόσυρση των αυτοκινήτων για τα οποία έχει εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα έως την 31η Δεκεμβρίου 1998. Εξαιρούνται με τον τρόπο αυτό τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα εισαγωγής, τα οποία ενδέχεται να έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα μετά την ανωτέρω ημερομηνία, αλλά έχουν κατά πολύ προγενέστερη ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας, οπότε είναι και παλαιότερης τεχνολογίας.
Επειδή, με την ίδια προαναφερθείσα λογική, στο άρθρο 8, παράγραφος 2α, αναφέρεται ότι τα αποσυρόμενα παλαιά επιβατικά αυτοκίνητα μπορούν να αντικατασταθούν μόνο με καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα που πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές της Οδηγίας 98/69 Ε.Κ. «Φάση Β» ή μεταγενέστερης. Για τα καινούρια αυτοκίνητα, δηλαδή, που πληρούν τις προδιαγραφές των ρύπων Euro4 δίνεται η δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν προς αντικατάσταση των παλαιότερων ρυπογόνων, ενώ αποκλείονται από τη διαδικασία τα μεταχειρισμένα οχήματα που πληρούν τις ίδιες ή ακόμα και τις πιο σύγχρονες προδιαγραφές ρύπων Euro 5, γεγονός που προκαλεί στρεβλώσεις στην αγορά, δεν προάγει τον υγιή ανταγωνισμό και είναι πρακτική αντίθετη προς τις συνταγματικές αρχές της Ισότητας και την Νομιμότητας.
Ερωτώνται οι αρμόδιοι κ. Υπουργοί:
1) Για ποιο λόγο, παρά τη ψήφιση του σχετικού Νόμου και την πρόσφατη ΚΥΑ, δεν έχει αποσταλεί ακόμα η σχετική εγκύκλιος προς τις αρμόδιες Κρατικές Υπηρεσίες;
2) Με ποιο σκεπτικό εξαιρούνται από τη διαδικασία της απόσυρσης τα μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα εισαγωγής, για τα οποία έχει εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα μετά την 31η Δεκεμβρίου 1998, αλλά έχουν προγενέστερη ημερομηνία πρώτης ταξινόμησης στο εξωτερικό και για τα οποία υπάρχουν όλες οι απαραίτητες πληροφορίες στο αρχείο των αρμόδιων Κρατικών Υπηρεσιών.
3) Για ποιο λόγο αποκλείονται από τη διαδικασία της απόσυρσης, ως οχήματα αντικατάστασης, τα μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα που πληρούν τις ίδιες προδιαγραφές ρύπων της Οδηγίας 98/69 Ε.Κ. «Φάση Β» ή μεταγενέστερης;
Δευτέρα, 21η Φεβρουαρίου 2011 Ο Ερωτών Βουλευτής
Σάββας Ι. Αναστασιάδης