5 Απριλίου 2012
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Γ΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΚΑ΄
Τρίτη3 Απριλίου 2012
Αθήνα, σήμερα στις 3 Απριλίου 2012, ημέρα Τρίτη και ώρα 10.03΄ συνήλθε στην Αίθουσα των συνεδριάσεων του Βουλευτηρίου η Βουλή σε ολομέλεια για να συνεδριάσει υπό την προεδρία του Α΄ Αντιπροέδρου αυτής κ. ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΝΙΩΤΗ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αρχίζει η συνεδρίαση.
Το λόγο έχει ο κ. Σάββας Αναστασιάδης, Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας.
ΣΑΒΒΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Θα ξεκινήσω και εγώ, παίρνοντας αφορμή από τον προλαλήσαντα συνάδελφο για ένα θέμα που αυτή την περίοδο ταλαιπωρεί την ελληνική κοινωνία. Αναφέρομαι στα στρατόπεδα συγκέντρωσης των λαθρομεταναστών. Ένα θέμα, το οποίο ήρθε πολύ πρόχειρα και πολύ ξαφνικά από τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, τον κ. Χρυσοχοϊδη, χωρίς να διαβουλευθεί, χωρίς να προετοιμαστεί, χωρίς να ρωτήσει, χωρίς να έχει τη σύμφωνη γνώμη των τοπικών κοινωνιών. Χαρακτηριστικά αναφέρω ότι στο Νομό Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τις εξαγγελίες του Υπουργού, έξι στρατόπεδα θα γίνουν κέντρα συγκέντρωσης λαθρομεταναστών. Τα περισσότερα από αυτά είναι μέσα σε κατοικημένες περιοχές. Αντιλαμβάνεστε ότι αυτό είναι ένα μείζον ζήτημα για τις τοπικές κοινωνίες. Όλοι μας βεβαίως θέλουμε ?και είναι βούληση της πολιτείας και του Κοινοβουλίου- να δοθεί μία λύση ή τέλος πάντων να δοθεί μία ανάσα στις κοινωνίες από το θέμα των λαθρομεταναστών. Αλλά εκτιμώ και νομίζω ότι με τον τρόπο που γίνεται θα φέρει περισσότερη σύγχυση, μεγαλύτερη αναστάτωση και μεγαλύτερα προβλήματα στις τοπικές κοινωνίες. Χρειάζεται προγραμματισμός, συζήτηση, συναίνεση. Και χρειάζεται να έχει και τη σύμφωνη γνώμη της κοινωνίας.
Όσον αφορά τώρα το νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα, τα είπαμε και χθες. Είναι ένα νομοσχέδιο τεράστιο, πολύ δύσκολο να μελετηθεί και να αναλυθεί σε όλες του τις πτυχές, κύριε Υπουργέ. Το γνωρίζετε κι εσείς. Μέσα, όμως, σε αυτά τα πλαίσια και του χρόνου τοποθέτησής μας, αλλά και του χρόνου μελέτης του νομοσχεδίου, θα προσπαθήσουμε να είμαστε όσο το δυνατόν περισσότερο χρήσιμοι.
Ξεκινώ από το πρώτο κεφάλαιο και αναφέρομαι στο άρθρο 6 -αφού είμαστε στη συζήτηση επί των άρθρων- το οποίο αφορά την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείου. Αναφέρεται στο άρθρο 6 ότι η επιλογή της Αρχής πρέπει να γίνει από τη Διάσκεψη των Προέδρων. Αυτή, όμως, η διάταξη, όπως ανέφεραν κι άλλοι συνάδελφοι και όπως και ο Εισηγητής μας, ο κ. Παπαδόπουλος, ανέφερε, είναι αντισυνταγματική. Η επιλογή Αρχής από τη Διάσκεψη των Προέδρων γίνεται μόνο αυτή που είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη. Και η συγκεκριμένη δεν είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη, όπως πολύ καλά γνωρίζετε.
Στο ίδιο κεφάλαιο, στο άρθρο 80, αναφέρονται οι αδειοδοτήσεις των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών και ειδικά των περιφερειακών που έχουν ψηφιακή εμβέλεια. Αυτοί που έχουν πλήρη φάκελο και είναι διατεθειμένοι, πρέπει να έχουν τις ίδιες υποχρεώσεις, αλλά και τα ίδια δικαιώματα με τους άλλους σταθμούς εθνικής εμβέλειας, για να υπάρχει και μία αίσθηση ισότητας και ισονομίας μεταξύ των πολιτών.
Το θέμα που ταλαιπώρησε επί δύο χρόνια την κοινωνία και το Κοινοβούλιο είναι το θέμα των ταξί. Στο θέμα αυτό αναφερθήκαμε και χθες. Αναφέρθηκε διεξοδικά και ο Εισηγητής μας. Και αναφέρθηκα κι εγώ προσωπικά, καταθέτοντας τις απόψεις μου στο άρθρο 85. Κι επανέρχομαι ως μία ύστατη έκκληση και προσπάθεια.
Περιορίζομαι πάλι στο Νομό μου, το Νομό Θεσσαλονίκης, στο θέμα της έδρας. Βλέπω ότι είμαι μόνος. Νιώθω μοναξιά. Βλέπω ότι και τα κόμματα, αλλά και εσείς, κύριε Υπουργέ, μένετε στη θέση σας, όπως την έχετε καταθέσει. Δηλαδή, οι τρεις δήμοι να είναι έξω από την ενιαία έδρα στο Νομό Θεσσαλονίκης. Εγώ θεωρώ ότι αυτό δεν είναι το δικαιότερο και πιστεύω ?κι έτσι πρέπει να είναι- ότι το Κοινοβούλιο πρέπει να νομοθετεί με δικαιοσύνη. Δέχομαι, όμως, την άποψη της πλειοψηφίας.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Εμείς το υπερασπιστήκαμε και χθες αυτό. Δεν το ακούσατε; Γιατί μας εξαιρείτε;
ΣΑΒΒΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ: Εντάξει. ¶μα το υπερασπιστήκατε, ακούστηκε. Μην έχετε κανένα πρόβλημα. Ακουστήκατε.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Να λέμε τα πράγματα όπως είναι. Δεν είστε μόνος.
ΣΑΒΒΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ: Καλό είναι αυτό, ότι δεν είμαι μόνος.
Όσον αφορά τώρα τα θέματα των επαγγελματιών της πόλης, κύριε Υπουργέ. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, αλλά και σε άλλες πόλεις, τα ταξί σήμερα διέρχονται τη χειρότερη περίοδό τους.
Είναι πολύ δύσκολο να μπορέσουν να βγάλουν μεροκάματο. Οι κεντρικοί δρόμοι των πόλεων έχουν γεμίσει από ουρές με ταξί και οι ίδιοι οι άνθρωποι βέβαια, οι ίδιοι οι επαγγελματίες, οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες εναγωνίως, προσπαθούν να βρουν τρόπους να ανταπεξέλθουν και στις υποχρεώσεις τους, αλλά να δουν και το μέλλον και την προοπτική τους μέσα σε αυτό το επάγγελμα. Δεν νομίζω ότι λέω κάτι καινούργιο αν αναφέρω την πλατεία Συντάγματος, αν αναφέρω την οδό Τσιμισκή, τη Μητροπόλεως και την Αριστοτέλους στη Θεσσαλονίκη και άλλους δρόμους και κεντρικά σημεία σε όλη την Ελλάδα.
Στο θέμα των διαδικασιών που προβλέπονται για τα ταξί της Θεσσαλονίκης νομίζω ότι υπάρχει δεν θα έλεγα αδικία, γιατί δεν θεωρώ ότι θέλετε να αδικήσετε κάποιον, αλλά τέλος πάντων μία αστοχία. Ενώ σε όλες τις άλλες περιφέρειες και στην Αττική η αύξηση του συντελεστή για την έκδοση νέων αδειών σε σχέση με τους κατοίκους είναι 0,10 έως 0,50, στη Θεσσαλονίκη αυτός ο συντελεστής είναι αυξημένος κατά 0,20 μονάδες, δηλαδή στο 0,70.
Εκτιμώ ότι αυτό πρέπει να εναρμονιστεί για να είμαστε δικαιότεροι και σωστότεροι -και να εμπνέουμε και αυτό το αίσθημα στους πολίτες- όπως είναι και στις άλλες πόλεις, δηλαδή να γίνει 0,50 και στο Νομό Θεσσαλονίκης. Με το δίκιο τους οι επαγγελματίες της Θεσσαλονίκης ζητούν αυτή την ίση μεταχείριση.
Θέμα, επίσης, υπάρχει και με τα ειδικά αυτοκίνητα, τα εξαθέσια μέχρι εννιαθέσια, τα γνωστά ΒΑΝ. Στην Αθήνα των πέντε εκατομμυρίων κατοίκων δίνονται εκατό νέες άδειες, ενώ στη Θεσσαλονίκη του ενός εκατομμυρίου κατοίκων δίνονται πενήντα άδειες. Νομίζω ότι κι αυτό πρέπει να επανεξεταστεί για να έχει μία αναλογία, γιατί εκτιμώ ότι όλα αυτά δίνονται σε σχέση με τον πληθυσμό.
Θα αναφερθώ βέβαια και σε ένα θέμα που αναφέρθηκα και χθες, στο θέμα της πιστοποίησης των ΚΤΕΟ. Κύριε Υπουργέ, όπως πολύ καλά γνωρίζετε το 2001 τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ έπρεπε να έχουν διαπίστευση ISO 17020 που είναι ένας προχωρημένος τρόπος ελέγχου των ιδιωτικών ΚΤΕΟ και με το παρόν νομοσχέδιο καταργείται αυτή η διαπίστευση και επανερχόμαστε σε ένα παλαιότερο σύστημα, το ISO 901, μία πιστοποίηση η οποία απαιτεί χαλαρότερα μέτρα.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε, σε ένα λεπτό.
Πιστεύω ότι όσο προχωράει η απελευθέρωση του τεχνικού ελέγχου οχημάτων, δηλαδή όσο αυτό το κομμάτι ξεφεύγει από το δημόσιο και πάει στον ιδιωτικό τομέα, τόσο πιο πολύ πρέπει τα μέτρα να γίνονται αυστηρότερα, έτσι ώστε και καλύτερη οδική ασφάλεια να έχουμε, αλλά και να περιορίζουμε τις πιθανότητες αυθαιρεσίας.
Κλείνοντας, θέλω να αναφερθώ και στις τροπολογίες. Νομίζω ότι αυτό που είπε και ο προηγούμενος συνάδελφος είναι σωστό και έχει δίκιο. Η διαδικασία αυτή των τροπολογιών με τον τρόπο που έρχονται είτε από Βουλευτές είτε από Υπουργούς δεν τιμά το Κοινοβούλιο, δεν τιμά εμάς. Εμείς πρέπει να υπερασπιστούμε και την αξιοπιστία του Κοινοβουλίου και τη δική μας και νομίζω ότι πρέπει να έρχονται στη Βουλή όσα είναι απαραίτητα και όσα πρέπει αυτή τη χρονική στιγμή.
Σας ευχαριστώ πολύ.