30 Μαΐου 2011
|
ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ |
ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Βουλευτής Ν. Κοζάνης ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ |
Αρ.Πρωτ.: 17094/30.05.2011
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
ΠΡΟΣ: 1. ΥΠΟΥΡΓΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ Κ ΔΙΚΤΥΩΝ
2.ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Θέμα: Προβλήματα μεταφορέων-Ιδιοκτητών Φορτηγών Δημοσίας και Ιδιωτικής
Χρήσης
Ένας παραγωγικός κλάδος που έχει πληγεί περισσότερο από την βαθιά ύφεση που βρίσκεται η χώρα μας είναι και ο κλάδος της μεταφοράς, αφού η μείωση της διακίνησης των μεταφερόμενων αγαθών είναι δεδομένη .
Εκτός από την οικονομική και επαγγελματική εξαθλίωση που έφερε η Κυβέρνηση τον κλάδο αυτό με την απότομη και χωρίς προηγούμενη προετοιμασία στην λεγόμενη απελευθέρωση, δεν έλαβε κανένα ουσιαστικό μέτρο προκειμένου να διασφαλίσει το μεταφορικό τους έργο και ιδιαίτερα δεν έλαβε κανένα μέτρο ώστε να διαφυλάξει τον κλάδο αυτό από την αυξανόμενη παράνομη μεταφορά που μαστίζει την χώρα μας (παράνομη μεταφορά από ΦΙΧ αυτοκίνητα, παράνομη μεταφορά από φορτηγά αλλοδαπά φορτηγά αυτοκίνητα , ο αριθμός των οποίων ολοένα αυξάνεται κλπ).
Οι δύο αυτοί παράγοντες (παράνομη μεταφορά και οικονομική ύφεση) έχουν φέρει τους μεταφορείς σε απόγνωση με αποτέλεσμα να αδυνατούν σήμερα να πληρώσουν ακόμη και τις ασφαλιστικές τους εισφορές με περαιτέρω συνέπεια να κινδυνεύουν αυτοί και οι οικογένειες τους από την μη ύπαρξη ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης αφού δεν μπορούν να θεωρήσουν τα βιβλιάρια ασθενείας τους .
Από την άλλη μεριά, το Υπουργείο Υποδομών, με τις διατάξεις του ν.3897/2010, αφενός επέβαλε εξοντωτικά πρόστιμα (αύξηση μέχρι 200%) σε όσα αυτοκίνητα κυκλοφορούν χωρίς Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου, αφετέρου όρισε ως προϋπόθεση την ύπαρξη ισχύοντος τεχνικού δελτίου για την ασφάλιση των αυτοκινήτων .
Ο τεχνικός έλεγχος όμως των φορτηγών δημόσιας χρήσης αυτοκινήτων για να πραγματοποιηθεί απαιτείται ασφαλιστική ενημερότητα ή υποβολή υπεύθυνης δήλωσης περί μη οφειλής στον ΟΑΕΕ-ΤΣΑ.
Πρόσφατα μάλιστα σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας, το οποίο είχε αναρτηθεί στο διαδίκτυο, διεφάνη πρόθεση του Υπουργείου να καταργήσει την υπεύθυνη δήλωση προκειμένου να αναγκάσει τους μεταφορείς να προσέρχονται στον ΟΑΕΕ-ΤΣΑ για καταβολή των ασφαλιστικών τους εισφορών .
Επειδή, ο τεχνικός έλεγχος των οχημάτων και ειδικότερα των φορτηγών αυτοκινήτων έχει άμεση σχέση και σκοπό μόνο τον έλεγχο της καλής λειτουργίας του αυτοκινήτου για λόγους οδικής ασφάλειας και οπωσδήποτε δεν έχει καμία σχέση με την ασφαλιστική ενημερότητα του ιδιοκτήτη αυτού
Επειδή, από τις πρακτικές που σήμερα ακολουθούν τα συναρμόδια Υπουργεία προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν την υποχρέωση του τεχνικού ελέγχου ως μέσο πίεσης για καταβολή εισφορών
Επειδή, με τις ακολουθούμενες πρακτικές ο αριθμός των ανασφάλιστων αυτοκινήτων και ο αριθμός των μη προσελθόντων για τεχνικό έλεγχο από τα ΚΤΕΟ θα αυξηθεί με άλλες ανυπολόγιστες συνέπειες που έχουν σχέση με την οδική ασφάλεια και την ανθρώπινη ζωή
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΥΠΟΔΟΜΩΝ- ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ και ΕΡΓΑΣΙΑΣ
- Είναι στις προθέσεις τους να καταργήσουν την υποχρέωση υποβολής ασφαλιστικής ενημερότητας για τον τεχνικό έλεγχο των φορτηγών δημόσιας χρήσης αποσυνδέοντας έτσι την ασφάλιση των οχημάτων και τον τεχνικό έλεγχο αυτών από την υποχρέωση υποβολής ασφαλιστικής ενημερότητας;
- Σκέπτεται ο Υπουργός Εργασίας να καλύψει την θεώρηση των βιβλιαρίων ασθενείας στους μεταφορείς που αδυνατούν να καλύψουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές λόγω των παραπάνω αναφερθέντων οικονομικών παραγόντων έστω με την ρύθμιση των οφειλομένων εισφορών;
- Είναι στις προθέσεις του Υπουργού Υποδομών να λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για την οριοθέτηση του μεταφορικού έργου των ΦΙΧ και ΦΔΧ αυτοκινήτων και τον έλεγχο των αλλοδαπών φορτηγών που κυκλοφορούν στην χώρα μας;
ΑΘΗΝΑ, 27 ΜΑΙΟΥ 2011 Οι ερωτώντες βουλευτές:
ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
ΣΑΒΒΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ