17 Μαΐου 2011
Θεσσαλονίκη, 11 Μαϊου 2011
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ο Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης και αναπληρωτής του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νέας Δημοκρατίας κ. Σάββας Αναστασιάδης, στην τοποθέτησή του για την ψήφιση του σ/ν για την παιδεία, ξεκίνησε καταθέτοντας τον προβληματισμό του για το που οδηγείται η νεολαία με το εκπαιδευτικό μας σύστημα: «Θέλω σήμερα, επ΄ευκαιρία της συζήτησης του νομοσχεδίου για την παιδεία να καταθέσω έναν προβληματισμό , για το που οδηγούμε την νεολαία και την κοινωνία μας. Το εκπαιδευτικό μας σύστημα κ.κ. συνάδελφοι, μοιάζει με τον Μινώταυρο στο Λαβύρινθο που κατασπαράσσει κάθε χρόνο χιλιάδες νέους, και κάθε φορά η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση μοιάζει με ένα μύθο. Σήμερα μέσα στην γενικότερη κρίση που διέρχεται η χώρα μας, κρίση οικονομική, ηθική, κοινωνική, θεσμών και αξιών, όπου τα πάντα στη συνείδηση του πολίτη έχουν ισοπεδωθεί, έχουμε την υποχρέωση, και την ευκαιρία ως πολιτικό σύστημα, να εξετάσουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα από την αρχή. Χρειάζεται να οπλισθούμε όλοι με υπομονή, επιμονή, τόλμη, νηφαλιότητα και συνεννόηση για να ξεκινήσουμε ένα τέτοιο ουσιαστικό διάλογο».
Στη συνέχεια της Ομιλίας του αναφέρθηκε στην ευθύνη του παιδαγωγικού ? εκπαιδευτικού συστήματος, που οδηγεί τους νέους σε ενέργειες όπως , να απειλούν ή να καταστρέφουν πανεπιστημιακούς ή άλλους χώρους, καθώς και στο επεισόδιο που έγινε στο Πανεπιστήμιο Πατρών. « Θυμόμαστε όλοι τι έγινε πριν λίγο καιρό στο Πανεπιστήμιο Πατρών, όταν μία ομάδα νεαρών ασκώντας ωμή βία, επιτέθηκε στον Τζέϊμς Γουότσον, τον επιστήμονα που ανακάλυψε το DNA δυσφημώντας έτσι τη χώρα μας διεθνώς. Οι εν λόγω νεαροί ή φοιτητές δεν είναι οι μόνοι υπεύθυνοι για την συμπεριφορά τους.Η ευθύνη δεν ανήκει μόνο σ΄αυτούς. Πρωτίστως είναι η ελλιπής παιδεία που οδηγεί αυτούς τους νέους σε τέτοιες ενέργειες, καθώς πιστεύουν ότι επιτελούν δημοκρατική πράξη, όταν απειλούν και καταστρέφουν πανεπιστημιακούς ή άλλους δημόσιους χώρους.
Τόνισε, επίσης, : « Η παιδεία είναι ο μόνος θεσμός που μπορεί να φέρει την επανεκκίνηση που τόσο χρειαζόμαστε σε πολιτικό, κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο.Η παιδεία πρέπει να μπει σε προτεραιότητα, και το εκπαιδευτικό μας σύστημα σε επαναπροσδιορισμό. Μόνο έτσι θα αποκτήσουμε ελπίδα και μέλλον».
Εν κατακλείδι ανέφερε ότι η κυβέρνηση μέχρι σήμερα δεν ασχολείται με την ουσία του εκπαιδευτικού συστήματος , αλλά με επιμέρους θέματα.