23 Φεβρουαρίου 2011
Σάββας Ι. Αναστασιάδης |
|
||
Νέα Δημοκρατία |
|
||
Βουλευτής Β? Περιφέρειας Θεσσαλονίκης |
|
||
|
Αρ.Πρωτ.: 11908/22-2-2011
|
||
ΕΡΩΤΗΣΗ |
|||
|
|
||
Προς τον κ. Υπουργό: |
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων |
||
|
|
||
|
|
||
Θέμα: |
Κίνδυνος ηλεκτροπληξίας για τους επιβάτες από τα Βαγόνια του Ο.Σ.Ε. |
||
|
|
||
|
|
||
Μία νέα αμαξοστοιχία με την ονομασία ?Snow Train? ή ?Τρενοσκί? δρομολογήθηκε πρόσφατα και εξυπηρετεί τους επισκέπτες του χιονοδρομικού κέντρου Βόρρας. Η εν λόγω αμαξοστοιχία συγκροτείται από πέντε σύγχρονα βαγόνια, χρησιμοποιεί μηχανή έλξης ντίζελ ηλεκτράμαξα, η οποία παράγει ρεύμα τάσης 1.500 Volt για τη θέρμανση των βαγονιών. Σύμφωνα με πληροφορίες η νέα αυτή γραμμή δεν προσελκύει τους επιβάτες, αφού για να φτάσει κανείς στον ¶γιο Αθανάσιο πρέπει να επιβιβαστεί σε λεωφορείο από τον Λευκό Πύργο της Θεσσαλονίκης, για να προσεγγίσει το σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης, στη συνέχεια να επιβιβαστεί στην αμαξοστοιχία μέχρι και την ¶ρνισσα του Νομού Πέλλας, από όπου επιβιβάζεται εκ νέου σε λεωφορεία, για να φτάσει μέχρι το χιονοδρομικό κέντρο. Θα ήταν περιττό να γίνει αναφορά στην αντίστροφη διαδικασία που ακολουθείται κατά το δρομολόγιο της επιστροφής. Το πρόγραμμα αυτό εκτός από ιδιαίτερα χρονοβόρο εμφανίζεται τουλάχιστον ως δαιδαλώδες.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Μακεδονία, η ηλεκτρική τάση που παράγεται, μεταφέρεται στα βαγόνια και η ουδέτερη φάση του επιστρέφεται μέσω των μεταλλικών σιδηροδρομικών γραμμών, δηλαδή το κύκλωμα κλείνει μέσα από τις ράγες. Για το τμήμα των σιδηροδρομικών γραμμών, όμως, από το Πλατύ Ημαθίας μέχρι και την ¶ρνισσα, δεν έχουν εγκατασταθεί οι απαραίτητες ηλεκτρολογικές γειώσεις, οι οποίες θα επέτρεπαν, σε ενδεχόμενο βραχυκυκλώματος, να πέσουν οι αυτόματες ασφάλειες ηλεκτρισμού. Σύμφωνα πάντα με το ανωτέρω δημοσίευμα, μόλις μια αμαξοστοιχία προσεγγίσει στους συγκεκριμένους σταθμούς, εάν είναι ανοιχτό το ηλεκτρικό κύκλωμα, υπάρχει πιθανότητα οποιοσδήποτε επιβάτης, κατά την επιβίβαση ή την αποβίβαση, να αγγίξει τις μεταλλικές ράγες και να προκληθεί βραχυκύκλωμα με άμεσα ορατό τον κίνδυνο ηλεκτροπληξίας.
Κατόπιν τούτου ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός:
1) Είναι αληθές το ανωτέρω δημοσίευμα;
2) Ποια υπηρεσία και με ποιους επικεφαλείς προέβη στο σχεδιασμό και στη δρομολόγηση της συγκεκριμένης γραμμής που παρουσιάζει το επικίνδυνο τεχνικό αυτό πρόβλημα;
3) Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει το Υπουργείο σας για την αποφυγή ατυχημάτων από τη λειτουργία της γραμμής;
4) Ποια είναι η σπουδαιότητα και η αναγκαιότητα της δρομολόγησης συρμών για την εκτέλεση του ανωτέρω δρομολογίου;
5) Έχει προηγηθεί οικονομοτεχνική μελέτη πριν τη θέσπιση του συγκεκριμένου δρομολογίου;
6) Ποιο είναι το κόστος λειτουργίας της συγκεκριμένης σιδηροδρομικής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με το χιονοδρομικό κέντρο του Αγίου Αθανάσιου;
7) Πόση θα πρέπει να είναι, σύμφωνα με τις μελέτες σας, η πληρότητα των συρμών, ώστε το πρόγραμμα αυτό να είναι τουλάχιστον οικονομικά βιώσιμο;
8) Ποια είναι τα οικονομικά αποτελέσματα από τη λειτουργία του δρομολογίου κατά τις πρώτες εβδομάδες εφαρμογής του;
9) Έχει μεγαλύτερη βαρύτητα η δημιουργία μίας αμφιβόλου σημασίας και αποτελέσματος νέας γραμμής, τη στιγμή που έχει προσφάτως καταργηθεί η σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Φλώρινα, επειδή κρίθηκε ασύμφορη οικονομικά;
Τρίτη, 22η Φεβρουαρίου 2011 Ο Ερωτών Βουλευτής
Σάββας Ι. Αναστασιάδης