12 Μαΐου 2011
ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ
ΙΓ? ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Α΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΣΤ ΄
Δευτέρα 26 Απριλίου 2010
ΘΕΜΑΤΑ
ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
Συζήτηση επίκαιρης ερώτησης:
Προς τον Υπουργό Οικονομικών, σχετικά με την τροποποίηση του Ν. 2969/2001 «Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα» κ.λπ.
ΟΜΙΛΗΤΕΣ
Επί των επικαίρων ερωτήσεων:
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ ΣΑΒΒΑΣ
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Α΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΣΤ΄
Δευτέρα 26 Απριλίου 2010
Αθήνα, σήμερα στις 26 Απριλίου 2010, ημέρα Δευτέρα και ώρα 18.05΄ συνήλθε στην Αίθουσα των συνεδριάσεων του Βουλευτηρίου η Βουλή σε ολομέλεια για να συνεδριάσει υπό την προεδρία της Ε΄ Αντιπροέδρου αυτής κ. ΒΕΡΑΣ ΝΙΚΟΛΑΙΔΟΥ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αρχίζει η συνεδρίαση.
(Ανακοινώνονται προς το Σώμα από τον κ. Σάββα Αναστασιάδη, Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης τα ακόλουθα):
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα σας ανακοινώσω το δελτίο αναφορών και ερωτήσεων της Τρίτης 27ης Απριλίου 2010.
ΕΠΙΚΑΙΡΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ
Θα προταχθεί η δεύτερη με αριθμό 691/20-4-2010 επίκαιρη ερώτηση του δευτέρου κύκλου, του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Σάββα Αναστασιάδη προς τον Υπουργό Οικονομικών, σχετικά με την τροποποίηση του ν. 2960/2001 «Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα» κ.λπ..
Η επίκαιρη ερώτηση του κ. Αναστασιάδη έχει ως εξής:
«Με το ν. 3383/2010 για την προστασία της Εθνικής Οικονομίας προβλέπεται μεταξύ άλλων με τροποποίηση του ν. 2960/2001 «Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα» η θέσπιση φόρου πολυτελείας σε επιβατικά, αλλά και σε φορτηγά αυτοκίνητα της Δασμολογικής Κλάσης 8703.
Δεδομένων ότι:
1. Υπάρχουν χιλιάδες αυτοκίνητα αποταμιευμένα με ανασταλτικά καθεστώτα, για τα οποία οι εισαγωγείς τους έχουν ήδη προβεί σε οικονομικό προγραμματισμό, αλλά και στην έκδοση δανείων για τον εκτελωνισμό τους. Πολλά οχήματα, επίσης, που είχαν ήδη εισαχθεί στην Ελλάδα και βρίσκονται στη διαδικασία του εκτελωνισμού, δύναται να τελωνιστούν έως την δέκατη πέμπτη ημέρα του επόμενου μήνα από την άφιξή τους, ήτοι την 15/5/2010. Καλούνται οι εισαγωγείς να καταβάλουν ποσά πολλαπλάσια από τα αρχικά προϋπολογισθέντα, κάτι που βρίσκεται ήδη σε μαρασμό, αλλά και συνιστά κατάφωρη αδικία.
2. Με τις διαφορετικές κλίμακες που ισχύουν ανάμεσα στα καινούργια και τα μεταχειρισμένα οχήματα, είναι δυνατόν κάποιο όχημα να μην οφείλει φόρο πολυτελείας όταν εισάγεται ως καινούργιο, αλλά το ίδιο όχημα, του ιδίου κυβισμού και της ίδιας αρχικής αξίας να καλείται να καταβάλει έως και 20% φόρο πολυτελείας ως μεταχειρισμένο λίγων μόνο μηνών, διάταξη που είναι αντίθετη με τις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της νομιμότητας.
3. Σαράντα και πλέον ημέρες από την ψήφιση του νόμου, σε κανένα τελωνείο δεν μπορεί να εισπραχθεί ο φόρος πολυτελείας, καθώς δεν υπάρχουν ούτε οι απαραίτητες διευκρινήσεις για την εφαρμογή του, αλλά ούτε και οι κωδικοί είσπραξης στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Τελωνείων (ΟΠΣΤ), κάτι που αποδεικνύει την προχειρότητα του εγχειρήματος, αλλά και τον ερασιτεχνισμό με τον οποίο χειρίστηκε η Κυβέρνηση το θέμα.
Ερωτάται ο κύριος Υπουργός:
1. Τι προτίθεται να πράξει με τις ρυθμίσεις που αφορούν στα οχήματα που βρίσκονται αποταμιευμένα, αλλά για εκείνα που κατά τις 3/3/2010 βρισκόταν στη διαδικασία της εισαγωγής και του τελωνισμού, αλλά δεν είχαν ακόμα εκτελωνιστεί; Και τι προτίθεται να κάνει με την αδικία που παρατηρείται με τη θέσπιση διαφορετικών συντελεστών φόρου πολυτελείας ανάμεσα στα καινούργια και στα μεταχειρισμένα οχήματα;
2. Πότε επιτέλους θα σταλούν οι απαραίτητες διευκρινίσεις στις Διευθύνσεις Τελωνείων και πότε θα ενεργοποιηθούν οι αντίστοιχοι κωδικοί στο ΟΠΣΤ; Και
Μπορεί η Κυβέρνηση να προσφέρει μακροχρόνια σταθερό νομικό και οικονομικό περιβάλλον για τη στήριξη και την απρόσκοπτη λειτουργία των εισαγωγικών μονάδων αυτοκινήτων, που είναι κλάδος στον οποίο απασχολούνται δεκάδες χιλιάδες εργαζομένων, αλλά και που προσφέρει σημαντικά έσοδα στον κρατικό προϋπολογισμό».
Στην ερώτηση του κ. Αναστασιάδη θα απαντήσει ο Υφυπουργός Οικονομικών κ. Φίλιππος Σαχινίδης.
Ορίστε, κύριε Υφυπουργέ, έχετε το λόγο για τρία λεπτά.
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ (Υφυπουργός Οικονομικών): Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
Κύριε συνάδελφε, ο ν. 3383/2010 για την προστασία της Εθνικής Οικονομίας, αποτέλεσε τη συντονισμένη δράση της Κυβέρνησης για να αντιμετωπίσουμε τις πρωτόγνωρες δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, στις οποίες βρίσκεται η χώρα μας και που προκαλούν μεγάλες δυσκολίες στην προσπάθεια κάλυψης των δανειακών αναγκών και απειλούν σοβαρά την Εθνική Οικονομία.
Ο νόμος περιλαμβάνει μέτρα δημοσιονομικής προσαρμογής και μέτρα για την αύξηση των εσόδων, με την αναπροσαρμογή των συντελεστών σε επιλεγμένους έμμεσους φόρους.
Με το άρθρο 17, στο οποίο αναφέρεται η ερώτησή σας, επιβάλλεται φόρος πολυτελείας στα αυτοκίνητα μεγάλης αξίας, τα οποία απευθύνονται σε καταναλωτές με υψηλά εισοδήματα, με την εξαίρεση των επιβατικών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης που προορίζονται για επαγγελματικούς σκοπούς, καθώς και των αυτοκινούμενων τροχόσπιτων.
Στη συνέχεια, με τη διάταξη του άρθρου 87 του φορολογικού νομοσχεδίου προστέθηκαν επιπλέον κατηγορίες οχημάτων στις προβλεπόμενες εξαιρέσεις από το φόρο πολυτελείας.
Εξ όσων γνωρίζω, για την επιβολή αυτού του φόρου δεν εκφράσατε διαφωνία κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου ούτε στην επιτροπή, αλλά ούτε και στην Ολομέλεια.
Θυμάμαι μάλιστα, συνάδελφο της Νέας Δημοκρατίας, τον κ. Σταϊκούρα να προτείνει ακόμη μεγαλύτερη φορολόγηση των ειδών πολυτελείας. Η Νέα Δημοκρατία άλλωστε, καταψήφισε μόνο τα άρθρα 1, 3, 12, 15 και 16 του νομοσχεδίου και τοποθετήθηκε θετικά για το άρθρο 17, κύριε συνάδελφε.
¶ποψή μας είναι, ότι τα εντελώς διαφορετικά επίπεδα συναλλαγής στην αγορά καινούργιων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων επιβάλλουν και τη διαφορετική κλίμακα στο φόρο πολυτελείας. Το ποσοστό του ειδικού φόρου προσδιορίζεται με βάση κλίμακα της κατά περίπτωσιν τιμής χονδρικής πώλησης, για καινούργια και μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα.
Η κλίμακα αυτή, ειδικά για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα συζητήθηκε στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής. Αρχικά η κλίμακα που περιλαμβάνονταν στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο ήταν για 10.000 ευρώ με 13.000 ευρώ, 10% φόρος πολυτελείας, για 13.000 ευρώ μέχρι 18.000 ευρώ, 20% φόρος πολυτελείας και άνω των 18.000 ευρώ, 30% φόρος πολυτελείας.
Αφού ελήφθησαν υπ? όψιν οι παρατηρήσεις τόσο του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδας, όσο και συναδέλφων Βουλευτών, καταλήξαμε στην κλίμακα που περιλαμβάνεται τελικά στο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε και η οποία αυξάνει τη φορολογητέα αξία κάθε κατηγορίας κατά 2.000 ευρώ.
Ο φόρος πολυτελείας στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, επιβάλλεται στην τιμή χονδρικής πώλησης από τον κατασκευαστικό οίκο, αφού αυτή μειωθεί, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 1α΄ του άρθρου 126 του ν. 2960/2001 λόγω παλαιότητας και διανυθέντων χιλιομέτρων.
Ο φόρος πολυτελείας βεβαιώνεται και εισπράττεται από τις τελωνειακές αρχές, παράλληλα με την είσπραξη του τέλους ταξινόμησης για λόγους απλούστευσης και διευκόλυνσης των συναλλασσομένων.
Από τις διατάξεις του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα και του Κοινοτικού Τελωνειακού Κώδικα, προβλέπονται καθεστώτα αναστολής είσπραξης των αναλογουσών, δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων, όπως φορολογικές αποθήκες κοινοτικών οχημάτων, αποθήκες τελωνειακής αποταμίευσης για εμπορεύματα που τίθενται σε αυτά, καθ? όλη τη διάρκεια της παραμονής τους.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Υφυπουργού)
Η βεβαίωση και η είσπραξη αυτών των επιβαρύνσεων, όπως δασμός, ΦΠΑ, τέλος ταξινόμησης και φόρος πολυτελείας, πραγματοποιούνται κατά την έξοδο των οχημάτων από τα τελωνειακά ανασταλτικά καθεστώτα επί του τελωνειακού παραστατικού θέσης αυτών σε ελεύθερη κυκλοφορία και ανάλωση, με τους συντελεστές που ισχύουν κατά την ημερομηνία αποδοχής του εν λόγω παραστατικού.
Συνεπώς για τα επιβατικά οχήματα για τα οποία κατατίθενται παραστατικά θέσης ανάλωσης από τις 4 Μαρτίου 2010 και μετά, οφείλεται να καταβληθεί ο φόρος πολυτελείας.
Με τον ίδιο τρόπο αντιμετωπίζονται και τα επιβατικά οχήματα που είτε είχαν παραγγελθεί είτε είχαν αφιχθεί στη χώρα μας μέχρι και τις 4 Μαρτίου.
Θα συνεχίσω στη δευτερολογία μου με τα υπόλοιπα.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου): Σας ευχαριστώ.
Το λόγο έχει ο ερωτών Βουλευτής κ. Αναστασιάδης.
ΣΑΒΒΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ: Σας ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, δεν σας έκανα την ερώτηση για να μου αναγνώσετε το νόμο και τι έχετε ψηφίσει και τι ισχύει σήμερα. Έκανα την ερώτηση στα πλαίσια της διαδικασίας του κοινοβουλευτικού ελέγχου, διότι θεωρώ ?όχι μόνο εγώ, αλλά και οι εμπλεκόμενοι, οι έμποροι μεταχειρισμένων οχημάτων- ότι αδικούνται κατάφωρα από την εφαρμογή αυτού του νόμου, αλλά και εν πάση περιπτώσει, οι νόμοι ψηφίζονται, ισχύουν, αλλά και τροποποιούνται όταν διαπιστώνεται ότι υπάρχει κάποια αδικία.
Αντιλαμβάνεστε ότι, εκεί που αναφέρατε στο τέλος, ότι το καθεστώς των φορολογικών αποθηκών δημιουργεί ένα τεράστιο πρόβλημα στην αγορά, στους επιχειρηματίες, οι οποίοι την προηγούμενη περίοδο από την ψήφιση του νόμου προμηθεύθηκαν αυτοκίνητα και έκαναν τον προγραμματισμό τους και προϋπολόγισαν ότι αυτά θα κυκλοφορήσουν στην αγορά με το καθεστώς που ίσχυε τότε, διότι έτσι παράγγειλαν και αγόρασαν τα αυτοκίνητα και έτσι τα έφεραν στην Ελλάδα. Αυτά είναι αυτοκίνητα πληρωμένα, ως προς την αξία και έχουν αναστολή, ως προς το τέλος ταξινόμησης.
¶ρα, το κόστος του αυτοκινήτου από τους εμπόρους έχει πληρωθεί. Έτσι είχαν κάνει τον προγραμματισμό τους και έτσι έφεραν τα αυτοκίνητα. Αν ίσχυε αυτό που ισχύει σήμερα, φυσικά δεν θα τα έφερναν. Αυτό ισχύει και γι? αυτούς που έχουν παραγγείλει αυτοκίνητα και δεν είχαν προλάβει να τα τελωνίσουν με τη διαδικασία που ισχύει μέχρι τις 15 του επόμενου μηνός, όπως αναφέρω στην ερώτηση μου.
Αυτό, λοιπόν, δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα και αδικία. Είμαι βέβαιος ότι θα σας έχουν ενοχλήσει και εσάς κάποιοι έμποροι γι? αυτήν ειδικά την περίπτωση. Αποτελεί αδικία κατ΄ αρχάς, αλλά δεν προσφέρει και ένα σταθερό επιχειρηματικό περιβάλλον και δεν προσφέρει και μια αξιοπιστία και εμπιστοσύνη στο κράτος, το οποίο μπορεί ανά πάσα στιγμή να αλλάζει νόμους και να αλλάζει και τα γεγονότα.
Όσον αφορά την επιβολή του φόρου πολυτελείας στα μεταχειρισμένα και στα καινούργια αυτοκίνητα, θα σας πω ένα παράδειγμα, πώς ένα καινούργιο αυτοκίνητο μπορεί να μην πληρώνει φόρο πολυτελείας και ένα μεταχειρισμένο μπορεί να πληρώνει: Το καινούργιο αυτοκίνητο πληρώνει φόρο πολυτελείας 10%, από 17.000 ευρώ μέχρι 22.000 ευρώ. Το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο πληρώνει φόρο πολυτελείας από τις 12.000 ευρώ και επάνω. Αν, λοιπόν, ένα αυτοκίνητο εισαχθεί καινούργιο με 16.900 ευρώ δεν πληρώνει φόρο πολυτελείας. Αν αυτό το ίδιο αυτοκίνητο πωληθεί σε λίγους μήνες με 15.500 ευρώ, θα πληρώσει 20% φόρο πολυτελείας.
Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, από αυτό το απλό παράδειγμα ?και υπάρχουν και άλλα παραδείγματα- ότι αυτό αποτελεί επίσης, κατάφωρη αδικία και πλήγμα στην αγορά του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Δεν υπάρχει περίπτωση να κυκλοφορήσει μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.
Το σωστό θα ήταν να εξομοιωθούν με τις μειώσεις που προβλέπεται από το νόμο για το μεταχειρισμένο και το καινούργιο αυτοκίνητο τα ποσοστά του φόρου πολυτελείας.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου): Πρέπει να ολοκληρώσετε, κύριε συνάδελφε.
ΣΑΒΒΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ: Μάλιστα, κυρία Πρόεδρε.
Επίσης, όσο αφορά τα υβριδικά αυτοκίνητα, κύριε Υπουργέ. Είναι δυνατόν να επιβάλλετε φόρο στα υβριδικά αυτοκίνητα; Ευαγγελίζεστε και συζητάτε συνέχεια για πράσινη ανάπτυξη και για καθαρό περιβάλλον. Τα υβριδικά αυτοκίνητα δεν εξαιρούνται από το φόρο πολυτελείας.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου): Κύριε συνάδελφε, έχει τελειώσει ο χρόνος σας.
ΣΑΒΒΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ: Ολοκληρώνω, κυρία Πρόεδρε.
Και δεν ξέρω αν στο νομοσχέδιο που αναφέρατε εξαιρούνται και τα αναπηρικά αυτοκίνητα και τα αυτοκίνητα πολυτέκνων οικογενειών, τα οποία έχουν ατέλεια αλλά υποχρεούνται να πληρώνουν φόρο πολυτελείας.
Σας ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου): Σας ευχαριστώ.
Το λόγο έχει ο κ. Σαχινίδης για τη δευτερολογία του.
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ (Υφυπουργός Οικονομικών): Σας ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
Κύριε συνάδελφε, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι με βάση συνταγματική επιταγή ο ειδικός φόρος κατανάλωσης εισπράττεται από την ημέρα κατάθεσης του νομοσχεδίου στη Βουλή. Συνεπώς δεν μπορεί να υπάρξει εξαίρεση των αυτοκινήτων που τελωνίζονται μετά την ημερομηνία κατάθεσης του νομοσχεδίου.
Σε ό,τι αφορά το παράδειγμα, το οποίο επικαλεσθήκατε, θα πρέπει να ξέρετε ότι η διαφορά εργοστασιακής αξίας, χονδρικής και λιανικής αξίας στη διεθνή αγορά, είναι κατά μέσο όρο της τάξης του 25% με 30%.
Αυτό έχει ως συνέπεια, ένα αυτοκίνητο έξι – οκτώ μηνών μεταχειρισμένο, να έχει μεγαλύτερη αξία αγοράς -λιανική τιμή- από ένα όμοιο καινούργιο μικρότερης εργοστασιακής αξίας, χονδρική τιμή.
Η βάση υπολογισμού του φόρου πολυτελείας είναι η εργοστασιακή αξία ?(χονδρική)- και όχι η αξία αγοράς του (?λιανική-) επ? ωφελεία του μεταχειρισμένου.
Σε ό,τι αφορά την είσπραξη του φόρου πολυτελείας στα επιβατικά οχήματα, θα πρέπει να σας ενημερώσω ότι εκδόθηκε από την Αρμόδια Διεύθυνση Προϋπολογισμού του Γενικού Λογιστηρίου του κράτους στις 26 Μαρτίου 2010 απόφαση για την εγγραφή των νέων κωδικών ΚΑΕ εσόδων.
Όσον αφορά την ενσωμάτωση της φορολογικής νομοθεσίας στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα των τελωνείων, σας ενημερώνω ότι από τις 15 Απριλίου κοινοποιήθηκε ο τρόπος ενσωμάτωσης του φόρου πολυτελείας των επιβατικών οχημάτων, δόθηκαν οι απαραίτητες οδηγίες και λειτούργησε το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα των τελωνείων από τις 16 Απριλίου 2010.
Κύριε συνάδελφε, με το τέταρτο ερώτημά σας εκφράζετε την ανησυχία σας για την απρόσκοπτη λειτουργία των εισαγωγικών μονάδων αυτοκινήτων.
Όλοι γνωρίζουμε ότι αγκυλώσεις, στρεβλώσεις και αδικίες δεκαετιών δημιούργησαν ένα περιβάλλον αφιλόξενο και συχνά εχθρικό για τον επιχειρηματικό κόσμο γενικότερα.
Εμείς έχουμε δεσμευτεί ότι θα μετασχηματίσουμε αυτό το περιβάλλον σε φιλικό και φιλόξενο για την ανάπτυξη επιχειρηματικών πρωτοβουλιών μέσα από δικαιοσύνη, απλότητα και αποτελεσματικότητα. Ανταποκρινόμαστε στην απαίτηση όχι μόνο του κλάδου των αυτοκινήτων, για τον οποίον εσείς αυτήν τη στιγμή με ρωτάτε, αλλά ολόκληρου του επιχειρηματικού κόσμου για μακροχρόνια σταθερό νομικό και οικονομικό περιβάλλον που θα επιτρέπει το σχεδιασμό με μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Αυτό είναι κάτι από το οποίο έπασχε η χώρα μας όλα αυτά τα χρόνια, αυτό είναι στο οποίο εσείς κληθήκατε να συμπληρώσετε τα πεπραγμένα του παρελθόντος τα τελευταία πεντέμισι χρόνια τα οποία ήσασταν Κυβέρνηση και δεν ανταποκριθήκατε.
Εμείς, με το νομοσχέδιο για την αποκατάσταση της φορολογικής δικαιοσύνης που ψηφίσαμε πρόσφατα, ανταποκρινόμαστε σ? αυτήν την απαίτηση, δημιουργώντας ένα πολύ απλό και συγκεκριμένο φορολογικό πλαίσιο. Παράλληλα, προχωράμε σε όλες εκείνες τις αλλαγές που απαιτούνται για την εξυγίανση της οικονομίας και της Δημόσιας Διοίκησης, έτσι ώστε να δώσουμε τη δυνατότητα στη χώρα να γυρίσει ξανά σε αναπτυξιακή τροχιά.
Σας ευχαριστώ πολύ, κυρία Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου): Και εγώ σας ευχαριστώ, κύριε Υπουργέ.