5 Σεπτεμβρίου 2011
Θεσσαλονίκη, 5/9/2011
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
O Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης και αναπληρωτής του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Σάββας Αναστασιάδης, στην συνέντευξη τύπου, που παρέθεσε σε δημοσιογράφους σήμερα 5 Σεπτεμβρίου 2011 και ώρα 12:00 η Διοικούσα Επιτροπή της Νέας Δημοκρατίας, για τα προβλήματα της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, μεταξύ άλλων είπε:
«Η πολιτική της Κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, όπως σε όλους τους τομείς, απέτυχε και στον Αγροτικό τομέα.
Το αγροτικό εισόδημα μειώνεται σταθερά, αφού το κόστος παραγωγής εκτοξεύτηκε στα ύψη (Αγροτικό ρεύμα, καύσιμα, λιπάσματα, Φ.Π.Α. κ.λπ.)
Παράλληλα, η κυβέρνηση με την τακτική της δημιουργεί κλίμα ανασφάλειας, αφού οι αγρότες νιώθουν απροστάτευτοι από το κράτος. Εδώ και ένα χρόνο η κυβέρνηση δεν έχει αποζημιώσει τους αγρότες για ζημιές που έχουν υποστεί από θεομηνίες, όπως οι Βαμβακοπαραγωγοί από το πράσινο σκουλήκι, και τις βροχοπτώσεις του 2010, αλλά και σε άλλες καλλιέργειες παρά τις περί του αντιθέτου κατά καιρούς εξαγγελίες αρμοδίων κυβερνητικών παραγόντων.
Επίσης καταλαβαίνει κανείς την ανικανότητα της κυβέρνησης στον Αγροτικό τομέα, αν λάβει υπόψη την πολιτική που εφάρμοσε στην Τευτλοπαραγωγοί. Σε μία περίοδο που η τιμή της ζάχαρης αυξήθηκε παγκοσμίως, η κυβέρνηση μείωσε την τιμή αγοράς των τεύτλων κατά 4 ευρώ/τόνο (από 30 σε 26), με αποτέλεσμα η παραγωγή τεύτλων να είναι ασύμφορη, και να μην υπάρχει ενδιαφέρον από τους αγρότες. Τα τρία εργοστάσια ΠΛΑΤΥ Ημαθίας, ΣΕΡΡΩΝ και ΟΡΕΣΤΙΑΔΟΣ, θα λειτουργήσουν για περίπου είκοσι μέρες και θα επεξεργαστούν 70.000 τόνους τεύτλα, ενώ μόνο το εργοστάσιο στο Πλατύ μπορεί να επεξεργαστεί 150.000 τόνους τεύτλα.
Αυτό οδήγησε την μεγαλύτερη αγροτική επιχείρηση της χώρας σε απαξίωση.
Σήμερα λοιπόν, που η μετοχική αξία της Ε.Β.Ζ. είναι στην Ιστορικά χαμηλότερη τιμή, η κυβέρνηση ανακοινώνει την πώλησή της.
Δηλαδή το ξεπούλημά της.
———————————————————————————————–
Τώρα στα θέματα μεταφορών, που είναι και ο Τομέας Πολιτικής μου ευθύνης, έχω να τονίσω ότι η κυβέρνηση με την στάση της δε δημιούργησε μόνο χάος και μεγάλες οικονομικές επιπτώσεις στην κοινωνία, αλλά απέτυχε παταγωδώς σε κάθε πρωτοβουλία.
Πριν ένα περίπου χρόνο θυμόμαστε τις κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων Δ.Χ. και τα αρνητικά αποτελέσματα στην λαβωμένη οικονομία μας.
Από την απελευθέρωση, με τον τρόπο που έγινε, θετικά αποτελέσματα στην οικονομία και στον καταναλωτή δεν έχουμε ακόμη.
Το κόστος μεταφοράς δε μειώθηκε, ενώ μειώθηκαν τα έσοδα του κράτους από Φ.Π.Α., αφού κάποιοι επιτήδειοι έστησαν Εταιρείες στην Βουλγαρία, αλλά δραστηριοποιούνται εδώ στην Ελλάδα, χωρίς να αποδίδουν Φ.Π.Α. Και το κράτος βέβαια αδυνατεί να ελέγξει την κατάσταση.
Είναι ανύπαρκτο.
——————————————————————————————–
Στο θέμα των ΤΑΞΙ είναι νωπά τα αποτελέσματα των κινητοποιήσεων.
Και βέβαια το πρόβλημα είναι ακόμη σε εξέλιξη.
Εδώ η κοινωνία και οι επαγγελματίες είναι θύματα της διένεξης δύο Υπουργών.
Ο Πρωθυπουργός, αφού για μεγάλο διάστημα αντιμετώπιζε την κατάσταση ως μακρινός παρατηρητής, τελευταία στήριξε την άποψη Ραγκούση, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να σταματήσει την Βεντέτα Ρέπα – Ραγκούση, η οποία συνεχίζεται.
Αυτόν τον εσωτερικό πόλεμο των στελεχών της κυβέρνησης, πληρώνουν οι πολίτες, και φυσικά ο κλάδος των ΤΑΞΙ.
Η αποτυχία της κυβερνητικής πολιτικής σήμερα είναι αποδεδειγμένη και σε άλλους τομείς των μεταφορών στους οποίους επιχείρησε εξυγίανση.
——————————————————————————————-
Στον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το πρόγραμμα απέτυχε, αφού παρά την μείωση προσωπικού, τη δραστική περικοπή δρομολογίων, την αύξηση των εισιτηρίων, τα αποτελέσματα είναι αρνητικά.
Πέρα όμως από αυτό, αρνητικές επιπτώσεις, τα έχουμε ξαναπεί αυτά, όσον αφορά και στη λειτουργία του λιμένα Θεσσαλονίκης, είχε και η κατάργηση των εμπορευματικών γραμμών προς τα Βαλκάνια, με αποτέλεσμα το κέντρο των συνδυασμένων μεταφορών της Βαλκανικής (Θαλάσσιων, Σιδηροδρομικών, Οδικών), που ήταν η Θεσσαλονίκη, να μετατοπίζεται σε Σόφια και Σκόπια με παράλληλη αναβάθμιση των λιμανιών Βάρνας και Δυρραχίου.
—————————————————————————————–
Τέλος η ανικανότητα και αναποτελεσματικότητα της κυβέρνησης αποδεικνύεται από την μοναδική πρωτοβουλία ιδιωτικοποίησης που πήρε, στα δύο χρόνια που είναι κυβέρνηση.
Αναφέρομαι στο 10% της πώλησης του ΟΤΕ.
Η Νέα Δημοκρατία πούλησε ποσοστό του ΟΤΕ το 2007 με 27 ευρώ/μετοχή, ενώ πριν από ένα μήνα η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ πούλησε 10% της Εταιρείας με τιμή 7 ευρώ/μετοχή.
Αν η πώληση γινόταν έξη μήνες πριν, κάτι που έπρεπε να γίνει αφού ήταν δέσμευση στο πρώτο μνημόνιο, το Ελληνικό κράτος θα κέρδιζε 160 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον, αλλά και αξιοπιστία έναντι των δανειστών μας.
Από όσα επιγραμματικά αναφέρω αποδεικνύεται ότι αυτή η κυβέρνηση δεν μπορεί να εφαρμόσει καμμία πολιτική.
Πορεύεται χωρίς σχέδιο και χωρίς συντονισμό.
Παρουσιάζει εικόνα προχωρημένης διάλυσης».