5 Απριλίου 2012
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΓ? ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Γ?
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΚ?
Δευτέρα 2 Απριλίου 2012
Αθήνα, σήμερα στις 2 Απριλίου 2012, ημέρα Δευτέρα και ώρα 18.04? συνήλθε στην Αίθουσα των συνεδριάσεων του Βουλευτηρίου η Βουλή σε ολομέλεια για να συνεδριάσει υπό την προεδρία του ΣΤ? Αντιπροέδρου αυτής κ. ΒΑΪΤΣΗ ΑΠΟΣΤΟΛΑΤΟΥ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βαΐτσης Αποστολάτος): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αρχίζει η συνεδρίαση.
Παρακαλείται ο κ. Σάββας Αναστασιάδης, Βουλευτής Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, να λάβει το λόγο.
ΣΑΒΒΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κατ? αρχήν, να αποκαταστήσω μία αλήθεια, κύριε Παπαδημούλη. Δεν ξέρω αν έγινε εσκεμμένα ή σας διαφεύγει. Οι αναθέσεις ή οι διαγωνισμοί της μεταφοράς των μαθητών δεν έχουν καμία σχέση με την ποινή του κ. Ψωμιάδη, η οποία αναιρέθηκε, όπως ξέρετε, και από τον ¶ρειο Πάγο και θα ξαναέρθει στο δικαστήριο.
Θα παρακαλούσα, λοιπόν, όταν από το Βήμα της Βουλής γίνονται τέτοιες ανακοινώσεις για δημόσια πρόσωπα, να είμαστε πιο προσεκτικοί. Δικαιώθηκε γι? αυτά τα θέματα ο Ψωμιάδης και στα δικαστήρια, αλλά έχουν γίνει δεκτά και από τα αρμόδια Υπουργεία.
Όσον αφορά το νομοσχέδιο το οποίο συζητάμε σήμερα, κύριε Υπουργέ, θα ήθελα να πω τα εξής: Είναι πράγματι ένα νομοσχέδιο μαμούθ, ένα νομοσχέδιο το οποίο περιλαμβάνει διατάξεις από πέντε Υπουργεία, διατάξεις οι οποίες ρυθμίζουν πάρα πολλά θέματα που εκκρεμούσαν επί χρόνια. Κι έτσι λύνονται κάποια προβλήματα.
Επειδή είναι αδύνατον μέσα στο χρόνο των λίγων λεπτών, που έχουμε στη διάθεσή μας, να αναφερθούμε σε όλα αυτά τα θέματα τα οποία αναφέρει το σημερινό νομοσχέδιο, εγώ θα αναφερθώ επιγραμματικά σε δύο, τρία θέματα, που νομίζω ότι είναι και τα σημαντικότερα, που απασχολούν πάρα πολύ κόσμο και που έχουν ταλαιπωρήσει στο παρελθόν πάρα πολύ την ελληνική κοινωνία κι έχουν δημιουργήσει προβλήματα και στην ελληνική αγορά και στον τουρισμό.
Αναφέρομαι, όπως αντιλαμβάνεστε, στο θέμα των ταξί. Βεβαίως, είναι ένα θέμα το οποίο ταλαιπώρησε αρκετά την ελληνική κοινωνία. Φαίνεται, όμως, να δίνεται μία λύση. Το νομοσχέδιο, έτσι όπως έρχεται, με τις διατάξεις του, κινείται στη σωστή κατεύθυνση. Έχει μία λογική βάση και πολύ θετικά στοιχεία.
Κατ? αρχήν, καταργείται αυτή η αντίληψη και η απόφαση της πλήρους απελευθέρωσης, η οποία θα δημιουργούσε τεράστια προβλήματα -και οικονομικά και κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά- κυρίως στις μεγάλες πόλεις, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, αλλά και σε άλλες. Κινείται, όμως, προς το δικαιότερο και δίνει το δικαίωμα σε αυτούς τους ανθρώπους που ασχολούνται με το κομμάτι αυτό της εργασίας, να ελπίζουν σε μεροκάματο. Διότι σήμερα, όπως γνωρίζουμε όλοι, έχουν προβλήματα και πολύ δύσκολα βγάζουν το μεροκάματό τους.
Θα ήθελα, όμως, να αναφερθώ στα δύο μεγάλα πολεοδομικά συγκροτήματα της χώρας ?και καλώς το νομοσχέδιο αναφέρεται και τα αντιμετωπίζει ξεχωριστά- της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Αντιμετωπίζει την Αττική, λοιπόν, ως ενιαία έδρα. Εδώ, κύριε Υπουργέ ?και ξέρετε τη θέση μου- θα ήθελα να υποβάλω την ένστασή μου. Νομίζω ότι ανάλογη αντιμετώπιση πρέπει να έχει και η Θεσσαλονίκη. Είναι αδιανόητο τρεις δήμοι να μένουν έξω από την ενιαία έδρα. Και είναι αδιανόητο ο Λαγκαδάς, που απέχει δέκα χιλιόμετρα από τη Θεσσαλονίκη, να μην μπορεί να κινείται με απλή ταρίφα και να μην μπορεί να έχει τις υπηρεσίες που έχουν άλλοι κάτοικοι της περιοχής.
Αυτό νομίζω ότι είναι ένα από τα σημαντικότερα θέματα που πρέπει να δούμε και πρέπει να το αντιμετωπίσετε γιατί νομίζω ότι θα κινηθούμε επί το δικαιότερο.
Και επειδή στη Θεσσαλονίκη εκτελούνται και τα έργα του μετρό όπως ξέρετε και σε λίγα χρόνια θα λειτουργήσει το μετρό και εκεί θα υπάρχει πρόβλημα στο έργο. Θα μειωθεί το έργο. Εκτιμώ ότι και τα ταξί της πόλης θα κινηθούν για αναζήτηση έργου στην περιφέρεια. Δηλαδή, η περιοχή της Ασπροβάλτας ή του Σταυρού, η οποία φαίνεται σήμερα πολύ μακριά, είναι οικιστική τουριστική περιοχή διότι έχει χαμηλό τουριστικό προϊόν και έχει πρόσβαση με την Εγνατία Οδό πολύ εύκολη στην πόλη, άρα ίσως μετά από μερικά χρόνια να είναι ένα πεδίο αγοράς καλό και για τα ταξί της πόλης, όπως και η δυτική περιοχή της Θεσσαλονίκης που είναι μια συμπαγής σε πληθυσμό περιοχή με δυναμικές καλλιέργειες και δραστηριότητες. Πιστεύω, λοιπόν, ότι για να είμαστε δίκαιοι και αντικειμενικοί αυτό το θέμα της έδρας πρέπει να το επανεξετάσουμε.
Το δεύτερο θέμα που ήθελα να θίξω και έχει σχέση πάλι με την πόλη της Θεσσαλονίκης είναι οι συντελεστές. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί σ? όλη την Ελλάδα, στην Αθήνα και σ? όλη την υπόλοιπη Ελλάδα το δικαίωμα του περιφερειάρχη να αυξήσει το συντελεστή είναι από 0,10 έως 0,5 και στη Θεσσαλονίκη είναι από 0,50 έως 0,70. Δεν έχει καμία λογική. Γιατί αυτή η διαφορετική αντιμετώπιση; Πιστεύω, λοιπόν, για να είμαστε δίκαιοι και με τους επαγγελματίες της πόλης ότι ο συντελεστής αυτός πρέπει να μειωθεί ενιαία στην Ελλάδα, σ? όλη τη χώρα στο 0,50 και για τους επαγγελματίες της πόλης.
Ένα άλλο, επίσης, σημαντικό θέμα που πρέπει να δούμε είναι οι νέες άδειες των 6θέσεων, 9θέσεων. Δίνουμε στην Αθήνα δικαίωμα για 100 νέες άδειες, ενώ στη Θεσσαλονίκη δίνουμε 50. Εάν λάβουμε σαν κριτήριο το πληθυσμιακό, που αυτό πρέπει να είναι το κριτήριο, τα 6θέσια, 9θέσια της Θεσσαλονίκης πρέπει να μειωθούν σημαντικά. Αν δεν είναι αυτό το κριτήριο, να ξέρουμε ποιο είναι το κριτήριο. Πρέπει να είναι αυθαίρετο το κριτήριο. Γιατί 100 στην Αθήνα που έχει 5 εκατομμύρια πληθυσμό και 50 στη Θεσσαλονίκη που έχει το 1/3 του πληθυσμού από την Αθήνα; Είναι θέματα που πρέπει να δούμε στη συνέχεια της συζήτησης και να βρούμε μια κοινή συνισταμένη, να βρούμε μια λύση.
Πολύ επιγραμματικά θέλω να αναφερθώ, κύριε Υπουργέ, στα ΚΤΕΟ και κλείνω, κύριε Πρόεδρε. Έρχεται μια διάταξη, η οποία αντικαθιστά το σύστημα διαπίστευσης του ISO 17020 που νομοθετήθηκε το 2001, μ? ένα απλούστερο σύστημα πιστοποίησης το ISO 2001. Εκτιμώ ότι τα μέτρα για τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων πρέπει να γίνουν αυστηρότερα και όχι χαλαρότερα που γίνονται με το ISO 2001.
Είναι κάποια θέματα που επισημαίνω στο νομοσχέδιο. Θα τα πούμε και στη συζήτηση επί των άρθρων, αλλά τα θέτω ως προβληματισμό για να είμαστε δικαιότεροι. Στο τέλος αυτής της διαδρομής μας όλοι και της δικής μου όταν κλείσουμε τα μάτια μας πρέπει να είμαστε ήσυχοι με τη συνείδησή μας ότι δεν βλάψαμε κανέναν συνειδητά και ότι προσπαθήσαμε για το δίκαιο και την αλήθεια. Αυτό εκτιμώ ότι πρέπει να κάνουμε και γι? αυτό πιστεύω ότι πρέπει να δούμε αυτά τα θέματα από την αρχή.
Σας ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Ευχαριστούμε τον κ. Αναστασιάδη.