18 Μαΐου 2011
Βουλή των Ελλήνων
Νέα Δημοκρατία
ΟΝΟΜΑ ΕΠΩΝΥΜΟ ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ:
ΚΩΣΤΗΣ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ
ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ: ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ: ΝΟΜΟΣ ΧΙΟΥ
ΕΡΩΤΗΣΗ
(Αρ. Πρωτ. 10999/2.6.2010)
Προς: Υπουργό Οικονομικών
Υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης & Ηλεκτρονικής
Διακυβέρνησης
Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού
Θέμα: Επιβολή Ειδικού Φόρου στις διαφημίσεις που προβάλλονται από τηλεοπτικούς σταθμούς και κίνδυνος συρρίκνωσης των τοπικών μέσων ενημέρωσης.
Σύμφωνα με το Ν.3854/2010 σχετικά με τα μέτρα για την εφαρμογή του Μνημονίου Οικονομικής και Χρηματοπιστωτικής Πολιτικής, από 1ης Ιουλίου 2010, επιβάλλεται ειδικός φόρος 20% στις διαφημίσεις που προβάλουν τηλεοπτικοί σταθμοί. Σημειώνεται ότι με τους Νόμους 3229/2004 και 3427/2005, ο φόρος αυτός που είχε επιβληθεί το 1983 όταν η τηλεόραση στην Ελλάδα ήταν μόνο κρατική, αποκλιμακώθηκε από 25% την 1.7.2004 σε 5% την 1η Νοεμβρίου 2006, για να μηδενιστεί την 1η Νοεμβρίου του 2007.
Σε διεθνές επίπεδο, η διαφήμιση τόσο στην τηλεόραση όσο και στα λοιπά μέσα μαζικής ενημέρωσης, αποτελεί βασικό εργαλείο marketing και ανάπτυξης για όλους τους κλάδους προϊόντων και υπηρεσιών ευρείας κατανάλωσης. Αυτός είναι και ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους σε καμία χώρα δεν επιβάλλεται τέτοιου είδους φόρος.
Είναι σαφές ότι η νέα ρύθμιση αυξάνει το κόστος της διαφήμισης κατά 64,5%, αφού ο συγκεκριμένος φόρος προστίθεται στην επιβάρυνση από το αγγελιόσημο (21,5%) και το ΦΠΑ (23%), μετατρέποντας τη συγκεκριμένη αγορά σε υπηρεσία πολυτελείας, για τη χρήση της οποίας οι επιχειρήσεις θα πρέπει να καταβάλλουν πραγματικά βαρύ τίμημα.
Το κόστος αυτό πλήττει ευθέως τη βιωσιμότητα εκατοντάδων ΜμΕ, δεδομένου ότι αδυνατώντας, υπό τις παρούσες συνθήκες, να απορροφήσουν την επιβάρυνση θα αναγκαστούν είτε να μετακυλήσουν το βάρος στους καταναλωτές επιβαρύνοντας περαιτέρω τον πληθωρισμό, είτε να περικόψουν τις διαφημιστικές τους δαπάνες στερώντας τους τηλεοπτικούς σταθμούς από ένα βασικό για την βιωσιμότητά τους έσοδο.
Το πρόβλημα αυτό, ειδικά για τους τηλεοπτικούς σταθμούς της Περιφέρειας, είναι ανυπέρβλητο καθώς δεν έχουν το κρίσιμο μέγεθος που απαιτείται για να ανταπεξέλθουν στα νέα δεδομένα.
Επειδή η υποχρέωση που επιβάλλεται στους τηλεοπτικούς σταθμούς να καταβάλουν το συγκεκριμένο φόρο εντός διαστήματος 20 ημερών, για τα έσοδα από τις τηλεοπτικές διαφη?ίσεις του προηγούμενου μήνα, όταν είναι ευρέως γνωστό ότι η καθυστέρηση στις πληρωμές έχει πλέον επιμηκυνθεί, μειώνει ακόμη περισσότερο τη ρευστότητα τους,
Επειδή δημιουργούνται ερωτηματικά σχετικά με την επιβίωση πολλών ΜΜΕ της Περιφέρειας και ειδικότερα της νησιωτικής Ελλάδας που απευθύνονται σε περιορισμένο κοινό,
Επειδή η συγκεκριμένη διάταξη δεν διαφυλάσσει την εργασία χιλιάδων εργαζομένων, κυρίως στα περιφερειακά ΜΜΕ,
Επειδή η πολύπλευρη και ανεξάρτητη ενημέρωση έχει αδιαμφισβήτητη αξία.
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:
1. Αναγνωρίζει το Υπουργείο ότι η επιβολή ειδικού φόρου στις διαφημίσεις έχει δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στους τηλεοπτικούς σταθμούς αλλά και επιπλέον επιβαρύνσεις στις Μικρές και Μεσαίες Επιχειρήσεις ιδιαίτερα της περιφέρειας; Εάν ναι, σε ποιες συγκεκριμένες ενέργειες προτίθεται να προβεί προκειμένου να ομαλοποιηθεί η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στα περιφερειακά ΜΜΕ;
2. Προτίθεται η Κυβέρνηση να καταργήσει το αγγελιόσημο στο συγκεκριμένο κλάδο εφόσον επέβαλε τον ειδικό φόρο προκειμένου τα περιφερειακά ΜΜΕ να συνεχίσουν απρόσκοπτα τη λειτουργία τους και οι Μικρομεσαίες επιχειρήσεις να μην αποκλειστούν από ένα σημαντικό εργαλείο προβολής;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Κωστής Μουσουρούλης
Κώστας Μαρκόπουλος
Μιχάλης Γιαννάκης
Σπυρίδων Γαληνός
Χρήστος Ζώης
Δημήτρης Τσουμάνης
Μιχάλης Μπεκίρης
Ιωάννης Ανδριανός
Όλγα Κεφαλογιάννη
Μάριος Σαλμάς
Ευριπίδης Στυλιανίδης
Γιώργος Βαγιωνάς
Χρήστος Μαρκογιαννάκης
Γιώργος Καρασμάνης
Ευάγγελος Αντώναρος
Σπύρος Ταλιαδούρος
Ελευθέριος Αυγενάκης
Ζήσης Τσικαλάγιας
Κώστας Παπασιώζος
Ευγενία Τσουμάνη- Σπέντζα
Γιώργος Κασαπίδης
Νίκος Παναγιωτόπουλος
Δημήτρης Σταμάτης
Σάββας Αναστασιάδης
Κώστας Κουκοδήμος
Ευστάθιος Κωνσταντινίδης
Κώστας Κόλλιας
Σταύρος Καλογιάννης