5 Μαρτίου 2012
Σάββας Ι. Αναστασιάδης |
|
|
Νέα Δημοκρατία |
|
|
Βουλευτής Β? Περιφέρειας Θεσσαλονίκης |
|
|
Αρ.Πρωτ.: 11375/16-2-2011 Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
|
||
Προς: |
τον Υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων & Αλιείας
|
|
Θέμα: |
Ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Αιγαίου. |
|
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και το μόνο που μπορεί να ενώσει τη βόρεια Ελλάδα και τη νότια Βαλκανική με το Αιγαίο.
Θα μπορούσε να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο, ως πύλη μεταφοράς μεγάλου αριθμού επιβατών, ντόπιων ή ξένων, από το βορρά προς τα νησιά του Αιγαίου, και αντίστροφα. Θα ενίσχυε την τουριστική κίνηση από τις βαλκανικές χώρες. Δυστυχώς, η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με το Αιγαίο και την Νότιο Ελλάδα είναι ακόμη ανεπαρκής.
Το 2010 ήταν η χειρότερη χρονιά της τελευταίας 20ετίας, αφού η μείωση της επιβατικής κίνησης από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς τα νησιά, ξεπέρασε το 30%, σε σχέση με το 2009.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), το πρώτο εξάμηνο του 2010 οι επιβάτες που διακινήθηκαν από και προς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ανήλθαν σε 27.856, έναντι 40.601 το αντίστοιχο διάστημα του 2009, δηλαδή 12.745 λιγότεροι και ποσοστό μείωσης της τάξης του 31,39%.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, το 70% των κατοίκων του νομού Θεσσαλονίκης θεωρεί ότι η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Αιγαίου είναι «καθόλου» (46%) ή «λίγο» (24%) ικανοποιητική.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες απομακρύνονται ολοένα και περισσότερο από τη επιλογή δρομολόγησης πλοίων από τη Θεσσαλονίκη προς τα νησιά του Αιγαίου, προβάλλοντας ως αίτια το υψηλό κόστος, περιορισμένες δυνατότητες στην τιμολογιακή πολιτική αλλά και χαμηλή πληρότητα με εξαίρεση την περίοδο τουριστικής αιχμής, δηλαδή από τις αρχές Ιουλίου και ως τα μέσα του Αυγούστου.
Με δεδομένο ότι:
1) Με όλα τα παραπάνω καταδεικνύεται η περιθωριοποίηση ολόκληρης της βόρειας Ελλάδας, παρά τις αλλεπάλληλες κυβερνητικές υποσχέσεις για σχεδιασμό τουριστικής και όχι μόνο ανάπτυξης.
2) Οι χιλιάδες επιβάτες, που θέλουν να ταξιδέψουν στα νησιά, υποβάλλονται σε περαιτέρω ταλαιπωρία, μέσω άλλων λιμανιών (πχ. του Πειραιά) ή απλά επιλέγουν διαφορετικούς προορισμούς κρίνοντας το επιπλέον κόστος ως απαγορευτικό.
3) Τα πλοία της γραμμής αποτελούν τις μοναδικές γέφυρες σύνδεσης και επικοινωνίας των νησιών του Αιγαίου με την Βόρεια Ελλάδα.
4) Η τακτική σύνδεση των μικρών νησιών με την Βόρεια Ελλάδα αποτελεί α)θέμα ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη του Τουρισμού, β)είναι απαραίτητη για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και γ)βοηθάει στην επιβίωση των μικρών νησιών.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
Θα συνεκτιμηθούν η εξυπηρέτηση των πολιτών, τα οικονομικά οφέλη και η τουριστική ανάπτυξη που θα προκύψουν από την σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Αιγαίου, ώστε να δοθούν έγκαιρα οι κατάλληλες λύσεις και να ανατραπεί η εικόνα παρακμής και απομόνωσης που παρουσιάζει το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης;
Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011 Ο Ερωτών Βουλευτής
Σάββας Ι. Αναστασιάδης