12 Μαΐου 2011
Σάββας Ι. Αναστασιάδης |
|
||
Νέα Δημοκρατία |
|
||
Βουλευτής Β? Περιφέρειας Θεσσαλονίκης |
|
||
|
|
||
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ |
|||
|
|
||
Προς τον Υπουργό: |
Οικονομικών |
||
|
|
||
|
|
||
Θέμα: |
Προστασία της Εθνικής Οικονομίας-Επείγοντα Μέτρα για |
||
|
την αντιμετώπιση της δημοσιονομικής κρίσης |
||
Με το Ν. 3383/2010 για την Προστασία της Εθνικής Οικονομίας προβλέπεται μεταξύ άλλων με τροποποίηση του Ν. 2960/2001 «Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα» η θέσπιση φόρου πολυτελείας σε επιβατικά, αλλά και σε φορτηγά αυτοκίνητα της Δασμολογικής Κλάσης 8703.
Δεδομένων ότι:
1) Υπάρχουν χιλιάδες αυτοκίνητα αποταμιευμένα με ανασταλτικά καθεστώτα, για τα οποία οι εισαγωγείς τους έχουν ήδη προβεί σε οικονομικό προγραμματισμό, αλλά και στην έκδοση δανείων για τον εκτελωνισμό τους. Πολλά οχήματα επίσης, που είχαν ήδη εισαχθεί στην Ελλάδα και βρίσκονται στη διαδικασία του Εκτελωνισμού, δύναται να τελωνιστούν έως τη 15η ημέρα του επόμενου μήνα από την άφιξή τους, ήτοι την 15/04/2010. Καλούνται οι εισαγωγείς να καταβάλουν ποσά πολλαπλάσια από τα αρχικά προϋπολογισθέντα, κάτι που μπορεί να οδηγήσει στην οικονομική καταστροφή ενός ολόκληρου κλάδου που βρίσκεται ήδη σε μαρασμό, αλλά και συνιστά κατάφορη αδικία.
2) Με τις διαφορετικές κλίμακες που ισχύουν ανάμεσα στα καινούρια και τα μεταχειρισμένα οχήματα, είναι δυνατόν κάποιο όχημα να μην οφείλει φόρο πολυτελείας, όταν εισάγεται ως καινούριο, αλλά το ίδιο όχημα, του ιδίου κυβισμού και της ίδιας αρχικής αξίας να καλείται να καταβάλει έως και 20% φόρο πολυτελείας ως μεταχειρισμένο λίγων μόνο μηνών, διάταξη που είναι αντίθετη με τις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της νομιμότητας, αλλά και αποδεικνύει την προχειρότητα του εγχειρήματος και τον ερασιτεχνισμό με τον οποίο χειρίστηκε η Κυβέρνηση το θέμα.
Ερωτάται ο Υπουργός:
1) Τι προτίθεται να πράξει με τις ρυθμίσεις που αφορούν στα οχήματα που βρίσκονται αποταμιευμένα, αλλά για εκείνα που κατά την 3/3/2010 βρισκόταν στη διαδικασία της εισαγωγής και του τελωνισμού, αλλά δεν είχαν ακόμα εκτελωνιστεί; Μπορεί επιτέλους η κυβέρνηση να προσφέρει μακροχρόνια σταθερό νομικό και οικονομικό περιβάλλον για τη στήριξη και την απρόσκοπτη λειτουργία των εισαγωγικών μονάδων αυτοκινήτων, που είναι κλάδος στον οποίο απασχολούνται δεκάδες χιλιάδες εργαζομένων, αλλά και που προσφέρει σημαντικά έσοδα στον κρατικό προϋπολογισμό;
2) Τι προτίθεται να κάνει με την αδικία που παρατηρείται με τη θέσπιση διαφορετικών συντελεστών φόρου πολυτελείας ανάμεσα στα καινούρια και στα μεταχειρισμένα οχήματα;
Παρασκευή, 23η Απριλίου 2010 Ο ερωτών Βουλευτής
Σάββας Ι. Αναστασιάδης