16 Σεπτεμβρίου 2011
Θεσσαλονίκη, 6 Σεπτεμβρίου 2011
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ο Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης και αναπληρωτής του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νέας Δημοκρατίας κ. Σάββας Αναστασιάδης, σχετικά με την ενημέρωση από τον Υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννη Μαγκριώτη για την πορεία των εργασιών του Μετρό Θεσσαλονίκης, μεταξύ άλλων είπε:
« Όλα τα μεγάλα και μακρόπνοα έργα ξεκίνησαν και σχεδόν τα περισσότερα από αυτά ολοκληρώθηκαν από τις Κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας.
Μέσα σε αυτά εντάσσεται φυσικά και το Μετρό της Θεσσαλονίκης.
Μετά από δεκαπέντε χρόνια αδράνειας του ΠΑΣΟΚ, το έργο δημοπρατήθηκε το 2006 από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, με χρόνο ολοκλήρωσης των εργασιών το 2013.
Ήταν τότε και είναι και σήμερα το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που κατασκευάζεται στη χώρα μας και το πιο σύγχρονο Μετρό που κατασκευάζεται στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Το ΠΑΣΟΚ τότε και μέχρι το 2009, ως Αντιπολίτευση και ο σημερινός Υπουργός κ. Μαγκριώτης, έκαναν σκληρή κριτική στη Νέα Δημοκρατία για αργοπορία, για καθυστερήσεις στις εργασίες κατασκευής του έργου και τότε, ανάμεσα στα άλλα τα οποία δεσμεύονταν ότι θα κάνουν, όταν θα γίνουν Κυβέρνηση, ήταν και η μεταφορά της έδρας της εποπτείας της κατασκευής του έργου από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη.
Φυσικά, μέχρι σήμερα, είκοσι δύο μήνες μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας από το ΠΑΣΟΚ, δεν υλοποίησε την επανειλημμένη δέσμευσή του.
Παρότι παρέλαβαν το έργο σε πλήρη εξέλιξη, με τους δύο μετροπόντικες να δουλεύουν με εντατικούς ρυθμούς και με λυμένα όλα τα προβλήματα που έχουν όλα τα μεγάλα έργα και τις δυσκολίες κατά την έναρξη των εργασιών τους, δεν ξεπεράστηκε μέχρι σήμερα κανένα πρόβλημα. .
Αντιθέτως, με τις εξαγγελίες από την Πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και την νέα Διοίκηση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, διέρρεαν στον τύπο, περί αλλαγής της χάραξης της βασικής γραμμής, χωρίς να έχει ενημερωθεί η αρμόδια Επιτροπή στην Ευρωπαϊκή Ένωση και χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τέθηκε σε κίνδυνο η χρηματοδότηση του έργου από την Ευρωπαϊκή Ένωση και κατ? επέκταση και η ολοκλήρωσή του.
Σήμερα όλα αυτά ανατράπηκαν και αφ΄ενός επανέρχονται στην αρχική γραμμή του ΜΕΤΡΟ, όπως δημοπρατήθηκε, ενώ επιχειρούν να αιτιολογήσουν την εγκατάλειψη της θέσης τους για επαναχάραξη, επικαλούμενοι προβλήματα , που ήταν γνωστά πριν από τον Οκτώβρη του 2009, και η τότε Διοίκηση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ είχε δρομολογήσει την επίλυσή τους.
Εμείς, που ξεκινήσαμε αυτό το έργο το πονάμε και θέλουμε να ολοκληρωθεί και θα βοηθήσουμε προς αυτήν την κατεύθυνση.
Περιμένουμε να ολοκληρωθεί και η δέσμευση του Υφυπουργού, ότι η Βασική γραμμή θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2015».