9 Μαΐου 2013
Θεσσαλονίκη , 8 Μαΐου 2013
Προς:
1)Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας , Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων
Κο Κωστή Χατζηδάκη
Νίκης 5-7, Τ.Κ.: 101 80 Αθήνα
2)Αναπληρωτή Υπουργό Υποδομών Κο Σταύρο Καλογιάννη
Χαρ. Τρικούπη 182, Τ.Κ.: 101 78, Αθήνα
3)Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Έργων Κο Στράτο Σιμόπουλο
Χαρ. Τρικούπη 182, Τ.Κ.: 101 78, Αθήνα
4)Διοικητικό Συμβούλιο «Εγνατίας οδού Α.Ε.»
Πρόεδρο Κο Παρασκευά Σαββαΐδη
6ο χλμ. Θεσ/νίκης – Θέρμης
Τ.Θ. 60030, Τ.Κ. 570 01
Θέρμη, Θεσσαλονίκη
Θέμα : «Ένταξη οδικού έργου στο ΕΣΠΑ 2014-2020»
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Το έτος 2003, όταν η κατασκευή της Εγνατίας οδού, στα όρια του Νομού Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα στα όρια της Επαρχίας Λαγκαδά βρισκόταν σε εξέλιξη, ζήτησα από την τότε Διοίκηση της Εγνατίας οδού Α.Ε., με την ιδιότητα του Έπαρχου Λαγκαδά, την κατασκευή κόμβου και άξονα σύνδεσης της Εγνατίας οδού με τον ορεινό όγκο του Ν. Θεσσαλονίκης.
Συγκεκριμένα ζήτησα να κατασκευασθεί κόμβος στο ύψος του Βαϊοχωρίου και άξονας σύνδεσης, μέσω του κόμβου αυτού, με ΑΣΚΟ-ΣΟΧΟ-ΝΙΓΡΙΤΑ, έργα τα οποία δεν είχαν συμπεριληφθεί στον αρχικό προγραμματισμό κατασκευής της Εγνατίας οδού.
Η τότε Διοίκηση της Εγνατίας οδού Α.Ε. αντιλαμβανόμενη την χρησιμότητα του έργου και ανταποκρινόμενη στο αίτημα, ανέθεσε την εκπόνηση μελέτης η οποία ολοκληρώθηκε το έτος 2005.
Στην συνέχεια το έτος 2007 ολοκληρώθηκε η κατασκευή του κόμβου Βαϊοχωρίου (Κ25Α) ενώ οι εργασίες κατασκευής του άξονα ΒΑΪΟΧΩΡΙ-ΑΣΚΟΣ-ΣΟΧΟΣ-ΝΙΓΡΙΤΑ δεν έχουν ξεκινήσει ποτέ λόγω άλλων προτεραιοτήτων.
Το έργο αυτό βρίσκεται σήμερα σε πλήρη ωριμότητα (οριστική μελέτη, μελέτη περιβαλλοντικών όρων κ.λ.π.), ενώ σύμφωνα με στοιχεία του 2003, οι μέσω του άξονα αυτού χρήστες της Εγνατίας οδού θα ανέρχονταν σε αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες.
Κύριε Υπουργέ,
Εν όψη του προγραμματισμού ένταξης έργων υποδομής στο ΕΣΠΑ 2014-2020 θα ήταν σκόπιμο και επ΄ωφελεία των κατοίκων της περιοχής, να συμπεριλάβετε και το εν λόγω έργο το οποίο πέραν από το ότι θα ωφελήσει σημαντικά του χρήστες της Εγνατίας οδού, θα ενώσει άμεσα και με ασφάλεια όλη την περιοχή του Ορεινού όγκου του Ν. Θεσσαλονίκης και της Νότιας περιοχής του Ν. Σερρών (Νιγρίτα) με την Εγνατία οδό, θα την βγάλει από την απομόνωση και θα δημιουργήσει ευνοϊκές συνθήκες ανάπτυξης.
Με εκτίμηση
Σάββας Αναστασιάδης
Βουλευτής Β’Θεσσαλονίκης