28 Σεπτεμβρίου 2019
Από το 1999, όταν η Σύνοδος του Ρίο επέλεξε τη Θεσσαλονίκη ως έδρα για την ανασυγκρότηση των Βαλκανίων, πέρασαν 20 χρόνια, στη διάρκεια των οποίων ο προσδιορισμός «Πρωτεύουσα των Βαλκανίων» απαξιώθηκε για έναν απλό λόγο: ελάχιστα από όσα υποσχέθηκαν οι κυβερνήσεις έγιναν πράξη με αποτέλεσμα οι πολίτες της Θεσσαλονίκης, από το ιστορικό κέντρο ως το τελευταίο χωριό του νομού, να απογοητευτούν και να κουραστούν.
Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη φαίνεται ότι διακατέχεται από άλλη λογική όσον αφορά την αντιμετώπιση της Θεσσαλονίκης. Έχοντας αντιληφθεί που οδηγεί ο ευτελισμός του πολιτικού λόγου, έχει θέσει τη Θεσσαλονίκη στο επίκεντρο του κυβερνητικού ενδιαφέροντος. Γι’ αυτό και όπως όλα δείχνουν αυτό το Σάββατο, στα εγκαίνια της 84ης ΔΕΘ, θα ανακοινώσει ένα ολοκληρωμένο επιχειρησιακό στρατηγικό σχέδιο για τη Θεσσαλονίκη, τη Μακεδονία και τη Βόρεια Ελλάδα. Με δράσεις και έργα εμβληματικά όπως η ανάπλαση της ΔΕΘ, που θα αποφέρει στην πόλη πράσινο και αναψυχή, αλλά και παρεμβάσεις σε θέματα της δημόσιας υγείας, της δημόσιας τάξης, της ασφάλειας, των συγκοινωνιών κ.ά.
Για την ανάδειξή ενός κόμβου εμπορίου, εκπαίδευσης, έρευνας, πολιτισμού και ενέργειας για την ευρύτερη περιοχή, έκανε λόγο ο Περιφερειάρχης Απ. Τζιτζικώστας.
Ο κ. Σχοινάς στάθηκε επίσης, στον ρόλο και τις προοπτικές της Θεσσαλονίκης και της Μακεδονίας στο ευρύτερο περιβάλλον της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Η Θεσσαλονίκη σήμερα αρέσει καθώς είναι απαλλαγμένη από αρνητικότητα που συνοδεύει άλλες πόλεις της ΝΑ Ευρώπης σε σχέση με ασφάλεια, κοινωνικές αντιλήψεις και τρόπο ζωής, είπε ο Έλληνας Επίτροπος στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Φαίνεται ότι πλέον δεν έχουμε παρά να κάνουμε με επιλογή της κυβέρνησης της ΝΔ να «ανεβάσει» τη Θεσσαλονίκη. Να τη θέσει ψηλά στην αναπτυξιακή ατζέντα. Το χρωστάει η Πολιτεία στη Θεσσαλονίκη και στην αληθινή Μακεδονία αυτό το σχέδιο, είπε πριν λίγες μέρες κορυφαίος υπουργός και είναι έτσι.
Η Αθήνα οφείλει να κοιτάξει το συμφέρον της που είναι ότι στο διαρκές μπρα ντε φερ μεταξύ Θεσσαλονίκης – Κωνσταντινούπολης να νικά η πρώτη. Να ανταποκριθεί στην ατζέντα που θέτει η ίδια η κοινωνία: να ολοκληρώσει το μετρό όσο πιο σύντομα γίνεται, να αποκαταστήσει άμεσα την ομαλή λειτουργία των αστικών λεωφορείων,των σιδηροδρομικών μεταφορών, να σχεδιάζει μητροπολιτικό συγκοινωνιακό χάρτη, να αξιοποιήσει το Λιμάνι, την βαλκανική ενδοχώρα. Να μην αντιμετωπίζει τη Θεσσαλονίκη ως άγονη γραμμή (!). Οι προοπτικές της Θεσσαλονίκης, λόγω της γεωπολιτικής της θέσης, παραμένουν υψηλές. Με την αξιοποίηση του υψηλής ποιότητας επιστημονικού προσωπικού που διαθέτει, με το Λιμάνι μεγίστης γεωπολιτικής σημασίας, με το αεροδρόμιο που τη συνδέει με όλο τον κόσμο, η Θεσσαλονίκη μπορεί να πρωταγωνιστήσει όχι μόνο στην Βόρεια Ελλάδα αλλά και στην ευρύτερη περιοχή.
Είναι καιρός να το πετύχει κάποια κυβέρνηση. Η Θεσσαλονίκη δεν το αξίζει απλώς. Το δικαιούται.Πιστεύω ότι η Κυβέρνηση Μητσοτάκη θα το πετύχει.