4 Ιουνίου 2021
Εικοσιένα χρόνια πέρασαν από το 1999, όταν η Σύνοδος του Ρίο επέλεξε τη Θεσσαλονίκη ως έδρα για την ανασυγκρότηση των Βαλκανίων, στη διάρκεια των οποίων ο προσδιορισμός «Πρωτεύουσα των Βαλκανίων» απαξιώθηκε. Ο λόγος είναι απλός. Η Θεσσαλονίκη αδικήθηκε διαχρονικά, γιατί ελάχιστα από όσα υποσχέθηκαν οι κυβερνήσεις έγιναν πράξη.Οι πολίτες της Θεσσαλονίκης, από το ιστορικό κέντρο ως το τελευταίο χωριό του νομού, απογοητεύτηκαν και κουράστηκαν να ακούν « κενές υποσχέσεις και λόγια χωρίς αντίκρισμα » Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη φαίνεται ότι διακατέχεται από άλλη λογική όσον αφορά την αντιμετώπιση της Θεσσαλονίκης. Για πρώτη φορά Πρωθυπουργός της Χώρας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, έχοντας αντιληφθεί που οδηγεί ο ευτελισμός του πολιτικού λόγου, έχει θέσει τη Θεσσαλονίκη στο επίκεντρο του κυβερνητικού ενδιαφέροντος. Ανακοίνωσε ένα ολοκληρωμένο επιχειρησιακό στρατηγικό σχέδιο για τη Θεσσαλονίκη, τη Μακεδονία και τη Βόρεια Ελλάδα, έθεσε συγκεκριμένους στόχους και τους παρακολουθεί ο ίδιος. Έτσι δείχνει με τον καλύτερο τρόπο το έμπρακτο ενδιαφέρον του. Ένα ενδιαφέρον που δε σχετίζεται μόνο με επισκέψεις εθιμοτυπικού χαρακτήρα ή που αφορούν μικρές κυβερνητικές δράσεις, όπως έκανε στο παρελθόν ο κ. Τσίπρας ως πρωθυπουργός, αλλά με την πρόοδο μεγάλων έργων που θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί τα προηγούμενα χρόνια και πλέον δίνουν προοπτική ανάπτυξης στην περιοχή μας.
Παράλληλα και η παρουσία του Μακεδόνα Υπουργού Υποδομών κ. Καραμανλή και το ενδιαφέρον του για τη Θεσσαλονίκη δημιουργούν αισιοδοξία για την λύση των μεγάλων προβλημάτων που λιμνάζουν εδώ και χρόνια.
Οι κάθετοι άξονες Θεσσαλονίκης – Έδεσσας και Δράμας – Αμφίπολης ολοκληρώνουν και ενισχύουν την οδική Εγνατία Οδό, η οποία αποτελεί ένα εξαιρετικό -ευρωπαϊκών προδιαγραφών- εργαλείο για τις μετακινήσεις και τις χερσαίες μεταφορές. Ένα εργαλείο που θα αποφέρει κέρδος σε χρόνο, σε ασφάλεια αλλά και στην οικονομία και επιπλέον θα ευνοήσει ιδιαίτερα τις τοπικές οικονομίες, δημιουργώντας νέες προσιτές διαδρομές για τους επισκέπτες. Ακόμη και οι δυνατότητες απασχόλησης πλέον θα ενισχυθούν στις περιοχές διέλευσης των κάθετων αξόνων. Μειώνονται οι φυσικές αποστάσεις, μαζί όμως μειώνονται και οι κοινωνικές. Έχουμε κάθε λόγο πια να αισιοδοξούμε, μετά από την δεκαετή οικονομική κρίση και ένα χρόνο πανδημικής κρίσης. Εκτός από την υλοποίηση έργων υποδομής που ήταν βαλτωμένα επί χρόνια, όπως οι παραπάνω οδικοί άξονες ή τα έργα που αφορούν στη Θεσσαλονίκη όπως το αεροδρόμιο, η ολοκλήρωση του έργου του Μετρό και η λειτουργία του το 2023, ο εναέριος αυτοκινητόδρομος στην ανατολική περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης που θα δώσει λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, η συνεχής αναβάθμιση του ΟΑΣΘ τον οποίο παρέλαβε η κυβέρνηση σε φάση κατάρρευσης, η σύνδεση του 6ου προβλήτα στο λιμένα Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ, η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου και η σύνδεσή της με το λιμάνι Θεσσαλονίκης, η αντιπλημμυρική θωράκιση της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης, η ανάπλαση της ΔΕΘ, η κατασκευή του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ κ.ά. έχουμε μετά από χρόνια την ευτυχή συγκυρία της εποικοδομητικής συνεργασίας του Δημάρχου Θεσσαλονίκης, του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας και του προέδρου της ΠΕΔΚΜ.