18 Μαρτίου 2011
Σάββας Ι. Αναστασιάδης |
|
||
Νέα Δημοκρατία |
|
||
Βουλευτής Β? Περιφέρειας Θεσσαλονίκης |
|
||
|
Αρ.Πρωτ.: 13174/16-3-2011
|
||
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
|
|||
|
|
||
Προς τον κ. Υπουργό: |
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων |
||
|
|
||
|
|
||
Θέμα: |
Κομματικές διώξεις και προσλήψεις στην ?Εγνατία Οδό Α.Ε.? |
||
|
|
||
Ένα χρόνο μετά την ανάληψη των καθηκόντων της νέας διοίκησης της εταιρείας ?Εγνατία Οδός Α.Ε.?, οι διώξεις στελεχών, μη αρεστών στο νέο καθεστώς, αλλά και τα λάθη στη λειτουργία της εταιρείας είναι στην ημερήσια διάταξη.
Την καθαίρεση άξιων στελεχών από τις θέσεις αυξημένης ευθύνης, χωρίς καμμία απολύτως εξήγηση ή τήρηση κάποιας διαδικασίας κρίσεων, ακολούθησε η μείωση μισθών, πέρα από τα προβλεπόμενα στο μνημόνιο, ενώ, ταυτόχρονα, αυξάνονταν οι μισθοί στους αρεστούς στη διοίκηση.
Η επιλεκτική ανάκληση αποσπάσεων υπαλλήλων που δεν πρόσκεινται κομματικά στην κυβερνώσα παράταξη, με το πρόσχημα της μείωσης των λειτουργικών εξόδων, την ίδια στιγμή που διατηρούν αποσπάσεις ?ημετέρων?, αν και κοστίζουν, μισθολογικά, πολλαπλάσια στην εταιρεία, είναι μια ακόμη χαρακτηριστική ενέργεια της διοίκησης της ?Εγνατίας Οδού Α.Ε.?
Το πιο πρόσφατο περιστατικό, στον άκρατο κομματισμό που επιβάλλει η εν λόγω διοίκηση, αφορά τη δημοσίευση τριών προκηρύξεων, για την πρόσληψη 32 συμβούλων, ενώ σχεδιάζεται και νέα προκήρυξη για ακόμη 20. Κι όλα αυτά, τη στιγμή που πριν από μόλις 3 μήνες, το Δεκέμβριο του 2010, δεν ανανέωσε τις συμβάσεις 300 περίπου συμβούλων της εταιρείας, απογυμνώνοντας την από υψηλής τεχνικής κατάρτισης και εμπειρίας προσωπικό, με το πρόσχημα της υπαγωγής της στον ευρύτερο Δημόσιο τομέα.
Είναι απορίας άξιον πώς μια Εταιρεία η οποία, κατά τον Υφυπουργό, κ. Μαγκριώτη, αντιμετωπίζει «?ιδιαιτέρως σοβαρά προβλήματα, όπως αυτά του υπερδανεισμού? του πλεονάζοντος προσωπικού?», ξαφνικά βρήκε τα τόσο μεγάλα απαιτούμενα κονδύλια για τις εν λόγω προκηρύξεις, ύψους 2.160.000 ?
Είναι απορίας άξιον πώς μια Εταιρεία η οποία, ουσιαστικά, απέλυσε 300 εργαζόμενους πολύ πρόσφατα, ξαφνικά ανακάλυψε ότι έχει ανάγκη από περίπου 50 νέους εργαζόμενους.
Και δημιουργεί πρόσθετα ερωτηματικά η σκοπιμότητα της πρόσληψης, όταν είναι γνωστό ότι η Εταιρεία, ουσιαστικά, έχει αφεθεί να κλείσει μετά από:
? την έλλειψη πιστώσεων που δεν επιτρέπει να δημοπρατηθούν νέα έργα αλλά και να αποπληρωθούν τα ήδη εκτελεσμένα
? την αφαίρεση της επίβλεψης των έργων Παραχωρήσεων Μαλιακός-Κλειδί και Ε-65 (Κεντρική Οδός Ελλάδας), οι οποίες θα εποπτεύονται από το Υπουργείο Υποδομών.
? την παραχώρηση, σε ιδιώτες, της εκμετάλλευσης των διοδίων και των σταθμών εξυπηρέτησης (ΣΕΑ) του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού, τα οποία αποτελούσαν τα μόνα έσοδα που διαθέτει.
Με βάση όλα τα παραπάνω,
ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1) Είναι σύμφωνος με τις προαναφερθείσες ενέργειες της διοίκησης της ?Εγνατίας Οδού Α.Ε.?, σε ό,τι αφορά τον παροπλισμό και τις διώξεις έμπειρου προσωπικού;
2) Γιατί εκδιώχθηκαν από την εταιρεία ορισμένοι, μόνο, Δημόσιοι Υπάλληλοι Μηχανικοί με το πρόσχημα της οικονομικής στενότητας, ενώ ταυτόχρονα διατηρούνται, με σημαντικά μεγαλύτερους μισθούς, συνάδελφοί τους στην εταιρεία, με χαμηλότερα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, αλλά και συνταξιούχοι;
3) Ποια ανάγκη εξυπηρετεί η πρόσληψη νέων συμβούλων, όταν λίγο καιρό πριν απολύονται αντίστοιχοι εργαζόμενοι, με πολυετή εμπειρία, λόγω, δήθεν, οικονομικών προβλημάτων;
4) Γιατί απαξιώνουν συνεχώς την εταιρεία ?Εγνατία Οδός Α.Ε.?, τον μοναδικό κρατικό φορέα, με υψηλή τεχνογνωσία, που εδρεύει στη Βόρεια Ελλάδα, οδηγώντας την στο κλείσιμο και τους υπαλλήλους της στην ανεργία;
Τετάρτη 16 Μαρτίου 2011 Ο Ερωτών Βουλευτής
Σάββας Ι. Αναστασιάδης