5 Μαρτίου 2012
Σάββας Ι. Αναστασιάδης |
|
||
Νέα Δημοκρατία |
|
||
Βουλευτής Β? Περιφέρειας Θεσσαλονίκης |
|
||
|
Αρ.Πρωτ.: 9839/26-1-2011 |
||
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η |
|||
|
|
||
Προς: |
την Υπουργό Παιδείας, Διά βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων |
||
|
|
||
Θέμα: |
Κατάργηση σχολικών μονάδων |
||
|
|
||
Μετά τις μειώσεις μισθών και συντάξεων, την αναίρεση των εργασιακών κατακτήσεων, το ρατσιστικό διασυρμό των δημοσίων υπαλλήλων, η κυβέρνηση προχωράει τώρα στην υποβάθμιση των σχολείων, της εκπαίδευσης και στην ερήμωση της υπαίθρου.
Με πρόσχημα την αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης αλλά με πραγματική αιτία την προσπάθεια να μειωθεί το λειτουργικό κόστος και στην εκπαίδευση, κατ” επιταγή της Τρόικας, το Υπουργείο Παιδείας δρομολογεί τη διαδικασία κατάργησης σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, σε Δ.Δ. των καποδιστριακών Δήμων, χωρίς να λάβει υπ” όψη του τις αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών, των εκπαιδευτικών φορέων και των εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Χιλιάδες σχολεία, διασκορπισμένα σε περιοχές, κυρίως αγροτικές, σε μεγάλη απόσταση από τα Καλλικρατικά κέντρα, πρόκειται να κλείσουν, δημιουργώντας προβλήματα σε οικογένειες φτωχές, ως επί το πλείστον, οι οποίες θα επιβαρυνθούν ακόμη περισσότερο και οικονομικά, αφού τα παιδιά τους θα βρίσκονται όλη τη μέρα εκτός σπιτιού, αλλά και ψυχολογικά, αφού είναι γνωστοί οι κίνδυνοι και η ανασφάλεια από τη συνεχώς αυξανόμενη παραβατικότητα και εγκληματικότητα.
Ταυτόχρονα, επιβάλλονται θυσίες δυσβάσταχτες για τα ίδια τα παιδιά, τα οποία θα είναι αναγκασμένα να διανύουν, καθημερινά, τεράστιες αποστάσεις και να παραμένουν μακριά από τις οικογένειές τους όλη τη μέρα. Η πρόταση του Υπουργείου για ημίωρη, καθημερινά, διαδρομή προς τις σχολικές μονάδες και, προφανώς, άλλη τόση για την επιστροφή, δείχνει πως το πρόβλημα είτε δεν έχει γίνει αντιληπτό σε όλη του την έκταση είτε γίνεται συνειδητή προσπάθεια εξαπάτησης των πολιτών, με σκοπό να μην υπάρχουν αντιδράσεις.
Η μεγάλη προσπάθεια που έγινε με τον ?Καποδίστρια?, τα τελευταία χρόνια, για να επιστρέψει ο κόσμος στον τόπο καταγωγής του και να δημιουργηθούν αναβαθμισμένα σχολεία, καταστρέφεται, με κίνδυνο να ερημώσει, πλέον, οριστικά η περιφέρεια και να δημιουργηθούν και νέοι θύλακες ανεργίας και ασφυξίας στα πολεοδομικά συγκροτήματα των πόλεων.
Η κυβέρνηση, έχοντας ως μόνο στόχο την ικανοποίηση των δανειστών της, διαλύει ένα ακόμη κομμάτι του κοινωνικού κράτους, με τη μορφή που επιτάσσει το Σύνταγμα και γνωρίζαμε ως σήμερα. Οι ίσες ευκαιρίες προς τους Έλληνες μαθητές, καταργούνται βίαια, στο βωμό της μείωσης των λειτουργικών δαπανών των σχολείων. Η υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα παιδιά των ασθενέστερων, οικονομικά, οικογενειών, που δεν έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν το σχολείο που θέλουν, οδηγεί συστηματικά στη δημιουργία δύο ή και περισσότερων ταχυτήτων στη μόρφωση και στην επαγγελματική εξέλιξη.
Ερωτάται η αρμόδια κ. Υπουργός:
1. Ποιοι είναι οι λόγοι που οδηγούν το Υπουργείο να επιφέρει άμεσα τέτοιες δομικές αλλαγές, όταν μάλιστα υπάρχει σφοδρή αντίδραση, τόσο από την εκπαιδευτική κοινότητα όσο και από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, που τώρα κάνει την πρώτη καταγραφή στις σχολικές μονάδες, με την εφαρμογή του ?Καλλικράτη?;
2. Πώς θα εξασφαλίσει ίσες ευκαιρίες στους μαθητές, όταν είναι γνωστά τα προβλήματα στις μετακινήσεις, που αντιμετωπίζουν οι ορεινές και οι απομακρυσμένες περιοχές της χώρας;
Τετάρτη, 26η Ιανουαρίου 2011 Ο Ερωτών Βουλευτής
Σάββας Ι. Αναστασιάδης