30 Ιουνίου 2017
ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ-Προς τον :1. κ. Υπουργό Μεταναστευτικής Πολιτικής,2. κ. Υπουργό Εσωτερικών,3. κ. Υπουργό Εθνικής Άμυνας ,4. κ. Υπουργό Οικονομικών,5. κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.Θέμα:«Η κυβερνητική ανεπάρκεια στην αντιμετώπιση του Προσφυγικού-Μεταναστευτικού δημιουργεί σοβαρούς κινδύνους για τη χώρα».Το Προσφυγικό – Μεταναστευτικό έχει πλέον εξελιχθεί σε μείζον εθνικό ζήτημα για τη χώρα. Η μέχρι τώρα διαχείριση του θέματος από την πλευρά της Κυβέρνησης έχει αποδειχθεί ανεπαρκής, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να απειλείται πλέον σε δημογραφικό και εθνικό επίπεδο, αλλά και να πλήττεται ταυτόχρονα η εικόνα της διεθνώς.
Τους τελευταίους 28 μήνες, εξαιτίας της απουσίας συντονισμένης πολιτικής από τη σημερινή Κυβέρνηση στον τομέα της επιτήρησης και φύλαξης των θαλασσίων συνόρων, η παράνομη μετανάστευση προς τη χώρα μας σημείωσε εκρηκτική άνοδο, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Σημειώνεται χαρακτηριστικά ότι, μόνο τα τελευταία δύο έτη, περισσότεροι από 1.000.000 πρόσφυγες και παράνομοι μετανάστες ήλθαν στην Ελλάδα και πέρασαν ή προσπάθησαν να περάσουν προς την Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, άλλοι περίπου 3.000.000 άνθρωποι βρίσκονται εγκατεστημένοι στην Τουρκία.
Η ανεπάρκεια αυτή όμως λαμβάνει και δραματικές διαστάσεις, δεδομένου ότι μεγιστοποιεί και την πιθανότητα προκλήσεως ναυτικών ατυχημάτων. Ο αριθμός των νεκρών και αγνοουμένων προσφύγων, που επιχείρησαν να εισέλθουν στη χώρα μας τα τελευταία δύο χρόνια, ξεπερνάει πλέον τους 650, αριθμός επίσης κατά πολύ αυξημένος σε σχέση με πριν.
Ενδεικτικό στοιχείο της κυβερνητικής αδυναμίας στον τομέα αυτό άλλωστε αποτελεί το γεγονός ότι μέχρι και τώρα δεν έχουν αξιοποιηθεί στο ελάχιστο τα 60 εκατομμύρια ευρώ, που έχει διαθέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για την υλοποίηση του ευρωπαϊκού προγράμματος «Ανάπτυξη Εθνικού Συστήματος Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης (ΕΣΟΘΕ)», το οποίο σχεδίασε η προηγούμενη Κυβέρνηση, προκηρύσσοντας και τον σχετικό διαγωνισμό.
Η περίοδος αυτή σημειωτέον συμπίπτει χρονικά τόσο με την συμπλήρωση ενός έτους και πλέον από την κοινή δήλωση μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και Τουρκίας για τη διαχείριση του Μεταναστευτικού, που αναμφίβολα επέδρασε καταλυτικά, όσο και με τη λήξη της χρονικής παρατάσεως, που κατ’ εξαίρεση έχει δοθεί στη χώρα μας από τον Έλληνα Επίτροπο Μετανάστευσης και Εσωτερικών Υποθέσεων της Ε.Ε., κ. Δημήτρη Αβραμόπουλο, για τη μερική επαναφορά της εφαρμογής της Συνθήκης του Δουβλίνου.
Την ίδια στιγμή, ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, ένας πολύ μικρός αριθμός από τους παράνομα εισελθόντες στη χώρα μας έχει επιστραφεί στην Τουρκία (1.217 μετανάστες), ενώ το πρόγραμμα μετεγκατάστασης, που έχει υιοθετήσει η Ε.Ε., καρκινοβατεί, με το ποσοστό όσων εντάχθηκαν σ’ αυτό να ανέρχεται σε μόλις 14%.
Το ίδιο ισχύει βέβαια και για τις δεσμεύσεις, που είχε αναλάβει παλαιότερα η Κυβέρνηση ενώπιον του Συμβουλίου των Πολιτικών Αρχηγών, όπως οι επαναπροωθήσεις, ο διαχωρισμός προσφύγων και μεταναστών, η επιτάχυνση των διαδικασιών απονομής ασύλου και η κατασκευή κλειστών προαναχωρησιακών κέντρων για τους παραβατικούς μετανάστες, αφού όλες υλοποιούνται ημιτελώς και με χαρακτηριστική καθυστέρηση.
Όλα τα ανωτέρω επομένως αποκτούν ιδιαίτερη αξία, αν συνυπολογιστεί το γεγονός ότι στο επόμενο χρονικό διάστημα, όπως διαχρονικά συμβαίνει τους θερινούς μήνες, θα καταγραφεί αύξηση των μεταναστευτικών ροών, λόγω της βελτίωσης των καιρικών συνθηκών. Αξίζει δε να υπογραμμιστεί ότι η εθνοτική σύνθεση των παράνομα εισερχομένων στη χώρα μας σήμερα, στη μεγάλη της πλειοψηφία, δεν αφορά πρόσωπα από εμπόλεμες περιοχές, με τους παράνομους μετανάστες Αφρικανικής, Αφγανικής, Ιρακινής και Πακιστανικής καταγωγής να έχουν αναδειχθεί πλέον σε δεσπόζον μέγεθος.
Στο ζήτημα των δομών φιλοξενίας και υπηρεσιών πρώτης υποδοχής και ταυτοποίησης, παρά την όποια πρόοδο έχει συντελεστεί το τελευταίο διάστημα, συνεχίζουν να υπάρχουν ακόμα και τώρα περιπτώσεις ανά την Επικράτεια, που λειτουργούν παράτυπα, χωρίς τον παραμικρό σχεδιασμό και κρατική εποπτεία. Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα τόσο της Σούδας στη Χίο, όσο και μέχρι πριν λίγες μόλις ημέρες του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό.
Επιπρόσθετα, έντονες αρρυθμίες παρατηρούνται και στην διοικητική οργάνωση των δομών φιλοξενίας. Συγκεκριμένα, οι εσωτερικοί κανόνες λειτουργίας των Κέντρων Υποδοχής και Ταυτοποίησης (hot-spots) δεν έχουν, ακόμη, εκδοθεί, με αποτέλεσμα την αδυναμία ελέγχου και συντονισμού στο εσωτερικό τους, ενώ οι θεσμοθετημένες με το Ν. 4375/16 Δομές Προσωρινής Υποδοχής και Προσωρινής Φιλοξενίας βρίσκονται «εν αναμονή» του κανονιστικού πλαισίου, που θα ρυθμίσει την εν γένει ύπαρξη και λειτουργία τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η πλειοψηφία των προσφυγικών καταυλισμών παραμένει «ακέφαλη», καθώς έχουν ορισθεί διοικητές, μόνο, για τα 5 ακριτικά Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης της περιφέρειας.
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, σοβαρές καταγγελίες βλέπουν το φως της δημοσιότητας που θέλουν τους εργαζομένους των Κέντρων Υποδοχής και Ταυτοποίησης να προχωρούν σε αποχή από την εργασία τους, καθώς οι συμβάσεις τους έχουν, πλέον, λήξει. Μάλιστα, στη Μόρια της Λέσβου φαίνεται πως, αυτή τη στιγμή, οι διακόσιοι περίπου υπάλληλοι που ασχολούνταν με τη καταγραφή, έχουν μειωθεί στους είκοσι, με αποτέλεσμα η διαδικασία να πελαγοδρομεί.
Πρόκειται για καταστάσεις αναμφίβολα αναντίστοιχες με την πρωτόγνωρη ανθρωπιστική βοήθεια που έχει διατεθεί στη χώρα μας από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ύψους περίπου 1 δισεκατομμυρίου ευρώ, για την οποία επανειλημμένα έχει καταστεί δέκτης καταγγελιών και διεθνούς κριτικής, ως προς τον τρόπο, με τον οποίο τα διαχειρίζεται.
Οι εικόνες ντροπής του περασμένου χειμώνα, που έκαναν καθημερινά τον γύρο του κόσμου, με χαρακτηριστικότερη εκείνη των σκηνών χωρίς θερμαντικά σώματα, λόγω της αδυναμίας των αρμόδιων Υπουργών να προβλέψουν ακόμα και τα αυτονόητα, όπως την έλευση του χειμώνα, επέφεραν βαρύτατο πλήγμα στο κύρος της Ελλάδας και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επαναληφθούν.
Η χώρα μας έχει βρεθεί, άλλωστε, ουκ ολίγες φορές, τους τελευταίους μήνες, διεθνώς υπόλογη, κυρίως ενώπιον του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών και των θεσμικών παραφυάδων του (Ύπατη Αρμοστεία για τους Πρόσφυγες) για τις συνθήκες φιλοξενίας, που παρέχονται σε πρόσφυγες και παράνομους μετανάστες στα Κέντρα Ταυτοποίησης και Υποδοχής (hot-spots) των νησιών.
Παράλληλα, ο Συνήγορος του Πολίτη, στην ειδική έκθεση του για το Μεταναστευτικό, έκτασης 98 σελίδων, στηλιτεύει τη μνημειώδη αναποτελεσματικότητα που επιδεικνύει η χώρα μας στην απορρόφηση των άφθονων κοινοτικών κονδυλίων που βρίσκονται στη διάθεση της. Ενδεικτικό παράδειγμα συνιστά η προγραμματισμένη χρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ασύλου-Μετανάστευσης-Ένταξης (AMIF) για το 2016 ύψους 86,5 εκατομμυρίων, εκ των οποίων απορροφήθηκαν μόλις τα 1,9 εκ. ευρώ.
Παράλληλα, οι χρηματοδοτικές ανάγκες της χώρας μας για το μεταναστευτικό ζήτημα διαπιστώνεται ότι από το 2015 γίνονται «μπαλάκι» μεταξύ του τότε Υπουργού Εσωτερικών και, μετέπειτα, του ομολόγου του, Υπουργού Οικονομικών. Σήμερα, η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση παραμένει αναξιοποίητη και εγκλωβισμένη στη γραφειοκρατική «διελκυστίνδα» δύο υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών (της Ειδικής Γραμματείας Συντονισμού και Διαχείρισης Προγραμμάτων και της Ειδικής Υπηρεσίας για το ΕΣΠΑ).
Ωστόσο, ερωτήματα εγείρονται γύρω και από τη διαφάνεια και αξιοπιστία που περιβάλλουν τις διαδικασίες διαχείρισης των κοινοτικών κονδυλίων, κάτι που επιβεβαιώνεται από τις καταγγελίες διαφόρων πολιτικών στελεχών. Συγκεκριμένα, οι διαδοχικές παραιτήσεις τεσσάρων Γραμματέων του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής έριξαν σκιές στο «αψεγάδιαστο» αφήγημα του πολιτικού τους προϊσταμένου. Ειδικότερα, τα κονδύλια, που έχουν -μέχρι στιγμής- εκταμιευθεί για την αντιμετώπιση του μεταναστευτικού ζητήματος, έχουν σχεδόν αποκλειστικά τον χαρακτήρα έκτακτης χρηματοδότησης. Αντιθέτως, τα πάγια -συγχρηματοδοτούμενα από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ενσωμάτωσης και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Εσωτερικής Ασφάλειας- ευρωπαϊκά προγράμματα που βρίσκονται στη διάθεση της χώρας μας, παραμένουν ανεκμετάλλευτα.
Οι ευθύνες της Κυβέρνησης για την μη απορρόφηση των εν λόγω 509 περίπου εκατομμυρίων ευρώ είναι τεράστιες. Άλλωστε, στην αποστέωση της οργανωτικής και επιχειρησιακής -κυρίως- δομής των εμπλεκόμενων κρατικών φορέων, εδράζεται η απόφαση των Ευρωπαίων εταίρων μας για χορήγηση μεγάλου μέρους της χρηματοδότησης απευθείας σε Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις.
Παράλληλα, οι κοινοβουλευτικές εγκλήσεις που έχουν γίνει, με αφορμή τις εμφανείς αποκλίσεις ανάμεσα στον αριθμό των προσφύγων και στην ποσότητα των συσσιτίων που προμηθεύεται ο στρατός, δεν έχουν λάβει απάντηση, δημιουργώντας σοβαρές ανησυχίες για την δημοκρατική συναισθησία της πολιτικής αρχής των εν λόγω Υπουργείων.
Ιδιαίτερα ανεξέλεγκτες διαστάσεις, όμως, αρχίζει να αποκτά και το ζήτημα της προστασίας των ασυνόδευτων ανηλίκων. Σύμφωνα με τις πλέον επίσημες εκτιμήσεις στη χώρα μας σήμερα βρίσκονται περίπου 2.000 ασυνόδευτα παιδιά, εκ των οποίων τα μισά περίπου παραμένουν ακόμη και τώρα σε αναμονή φιλοξενίας.
Λόγω έλλειψης θέσεων ειδικής προστασίας, πολλά από αυτά διαμένουν μέχρι και σε Αστυνομικά Τμήματα, με αποτέλεσμα η χώρα μας να βρίσκεται στο επίκεντρο της κριτικής, τόσο από διεθνείς οργανισμούς (UNICEF), όσο και από τον Βοηθό του Συνηγόρου του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού, αφού δεν έχει μεριμνήσει για τη βελτίωση των συνθηκών φιλοξενίας, ενώ έχει αθετήσει και τις υποσχέσεις της για μικρές και ευέλικτες δομές προστασίας.
Την ίδια στιγμή, αποκαλύπτεται ότι δύο δομές προστασίας ανήλικων προσφύγων, τις οποίες η Κυβέρνηση πριν μόλις μερικούς μήνες εγκαινίαζε διθυραμβικά, αναμένεται να κλείσουν, ενώ ίδια κατάληξη αναμένεται να έχουν και άλλες 50 περίπου παρόμοιες δομές.
Ακόμα, όμως, και οι παραδοσιακές συμμαχίες του ελληνικού κράτους, με εγχώριους και διεθνείς φορείς, δείχνουν να κλονίζονται από τη συνεχιζόμενη αδράνεια της Κυβέρνησης.
Οι πιο πρόσφατες «φωνές» κατακραυγής για τον τρόπο διαχείρισης του Προσφυγικού-Μεταναστευτικού, έρχονται από την Ανεξάρτητη Αρχή του Συνηγόρου του Πολίτη και τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών. Οι εν λόγω θεσμοί κρούουν τον «κώδωνα» του κινδύνου για τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης και την επικίνδυνη καθημερινότητα των ασυνόδευτων ανήλικων και των αδέσμευτων γυναικών, που διαβιούν στα «εν ζωή» Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης.
Συμπεραίνουν ότι το ξεθώριασμα της κρατικής μέριμνας για την προστασία των ευπαθών ομάδων οφείλεται στην αδυναμία των εν λόγω Υπουργείων να προχωρήσουν σε τολμηρές νομοθετικές παρεμβάσεις. Ο θεσμός της επιτροπείας ανηλίκων προσφυγόπουλων και η κατάτμηση των προσφυγικών καταυλισμών σε ασφαλείς και απομονωμένες, από το σύνολο των προσφύγων και παρανόμων μεταναστών, ζώνες, κρίνονται ως ρυθμίσεις υψίστης σημασίας.
Στις πασιφανείς διοικητικές ελλείψεις, έρχεται να προστεθεί η άναρχη δραστηριοποίηση και το ανεπαρκές θεσμικό πλαίσιο για τους φορείς της Κοινωνίας των Πολιτών, στους οποίους και κατευθύνεται μεγάλο μέρος της κοινοτικής χρηματοδότησης. Μολονότι, οι – αγνώστου καταστατικού και προσωπικού – Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις αμφισβητούν ευθέως την κρατική κυριαρχία, η Κυβέρνηση δεν έχει καταφέρει να ολοκληρώσει την κατάρτιση του Μητρώου διαπιστευμένων φορέων.
Ως φυσικό επακόλουθο των παραπάνω, η δραστηριοποίηση εντείνεται βαθμιαία στην ελληνική επικράτεια και, μάλιστα, σε ευαίσθητες εθνικά περιοχές ενός μεγάλου αριθμού Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων αμφίβολης προέλευσης και σκοπών. Αξίζει να σημειωθεί πως μέχρι τώρα άγνωστος παραμένει και ο αριθμός των ΜΚΟ που δραστηριοποιούνται στην Επικράτεια, ενώ οι εργαζόμενοί τους, παρά τον επανειλημμένο κοινοβουλευτικό έλεγχο που έχει ασκηθεί, παραμένουν αδήλωτοι από τα μητρώα του Υπουργείου Εργασίας, χωρίς να καταβάλουν ακόμα στο κράτος τις προβλεπόμενες εισφορές.
Παράλληλα, διατηρείται αμείωτο το φαινόμενο της ανισομερούς κατανομής των μεταναστών ανά την Επικράτεια, αφού η Κυβέρνηση δεν έχει μεριμνήσει στο ελάχιστο για την αποσυμφόρηση των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου, που συνεχίζουν, ακόμα και σήμερα, να επωμίζονται το μεγαλύτερο μέρος τους.
Για την ακρίβεια, στους χώρους πρώτης υποδοχής και ταυτοποίησης των εν λόγω νησιών φιλοξενούνται αυτή τη στιγμή πάνω από 14.000 πρόσφυγες και παράνομοι μετανάστες, αριθμός που υπερβαίνει κατά πολύ τη συνολική χωρητικότητα των συγκεκριμένων δομών (8.673). Τουναντίον, οι δομές της υπόλοιπης Επικράτειας, μολονότι έχουν τη δυνατότητα να φιλοξενήσουν 51.134 ανθρώπους, έχουν σήμερα έναν αριθμό διαμενόντων, που ανέρχεται σε μόλις 37.156 πρόσφυγες και παράνομους μετανάστες.
Την ίδια ώρα, όλες οι διαδικασίες ενσωμάτωσης των προσφύγων στον κοινωνικό ιστό της χώρας γίνονται χωρίς την συνεργασία, ενημέρωση και συζήτηση με τους αρμόδιους Ο.Τ.Α., χωρίς ουσιαστικό σχέδιο και χωρίς τη θεμελιώδη πρόβλεψη για ισομερή κατανομή σε όλη την ενδοχώρα.
Οι σχετικές πρωτοβουλίες γίνονται με τρόπο πρόχειρο, αποσπασματικό, μεμονωμένο και εστιαζόμενο σε ορισμένες μόνο περιοχές.
Εύλογο είναι, ότι με την ακολουθούμενη μέθοδο όχι μόνο δεν υποβοηθιέται η αφομοίωση και η κοινωνική ένταξη των προσφύγων, αλλά, αντίθετα, εντείνονται οι πιθανότητες «γκετοποίησης» και ανάπτυξης ακραίων αντιλήψεων. Τα απαράδεκτα φαινόμενα, άλλωστε, που κατ’ επανάληψη έχουν διαδραματιστεί έξω από σχολεία της χώρας τους τελευταίους μήνες, αποτελούν τη θλιβερή επαλήθευση όλων των ανωτέρω.
Η Κυβέρνηση, απέναντι σε αυτήν την πέραν πάσης αμφιβολίας ανεξέλεγκτη κατάσταση, αντί να ενισχύσει τους εποπτικούς της μηχανισμούς, προγραμματίζει ενέργειες, που αναμένεται να γιγαντώσουν ακόμη περισσότερο την υφιστάμενη ασυδοσία. Η προ ολίγων μηνών εξαγγελία του κ. Μουζάλα για προσφορά χρημάτων στους πρόσφυγες, αντί συσσιτίου, εγείρει έντονα ερωτηματικά τόσο ως προς την ορθότητά της, όσο και ως προς τις αντιδράσεις που θα προκαλέσει.
Εντωμεταξύ, το Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής παραμένει «άνευρο», ανεπαρκώς στελεχωμένο και άκρως συγκεντρωτικό, καθώς το πολιτικό καθηκοντολόγιο του Υπουργού δεν αφήνει κανένα απολύτως περιθώριο ευελιξίας σε οργανωτικό και επιχειρησιακό επίπεδο.
Επιπλέον, οι πολλαπλές ελλείψεις που παρατηρούνται στη δομή και λειτουργία του εν λόγω κρατικού βραχίονα, γίνονται εύκολα αντιληπτές από το χρονικό των μαζικών παραιτήσεων Γραμματέων του Υπουργείου – τριών Γενικών και ενός Ειδικού – μέσα σε διάστημα είκοσι μόλις μηνών. Μάλιστα, η μία εξ αυτών συνοδεύτηκε από δριμύτατες δημόσιες καταγγελίες για τον τρόπο διαχείρισης του Προσφυγικού-Μεταναστευτικού.
Η Νέα Δημοκρατία από την πρώτη στιγμή ξεκαθάρισε ότι στο Προσφυγικό-Μεταναστευτικό θα κρατήσει υπεύθυνη στάση και δεν θα γίνει συμμέτοχος στους μικροπολιτικούς τακτικισμούς της «επίπλαστης ευαισθησίας» που ακολουθούσαν πιστά οι σημερινοί Υπουργοί για το συγκεκριμένο ζήτημα, όταν βρίσκονταν στην αντιπολίτευση. Δεν πρόκειται, όμως, να γίνει συμμέτοχος και στη δική τους διαχειριστική ανεπάρκεια και ανικανότητα.
Κατόπιν των ανωτέρω,
Επερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Ποιες οι πρωτοβουλίες που πρόκειται να λάβουν, στο εξής, προκειμένου να διασφαλιστεί ο επαρκής και αποτελεσματικός έλεγχος των θαλασσίων συνόρων της χώρας;
2. Ποιες οι ενέργειες στις οποίες πρόκειται να προβούν για την αποσυμφόρηση των νησιών του Βορείου-Ανατολικού Αιγαίου από τους υπεράριθμους πρόσφυγες και παράνομους μετανάστες που βρίσκονται σήμερα στα εκεί κέντρα πρώτης υποδοχής και ταυτοποίησης; Ποιες ενέργειες θα ληφθούν, ώστε να επιτευχθεί η πλήρης απορρόφηση των διαθέσιμων κοινοτικών κονδυλίων;
3. Πότε προτίθενται να προχωρήσουν στηνέκδοση του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας Κέντρων Υποδοχής και Ταυτοποίησης, ώστε να διασφαλισθεί η εύρυθμη λειτουργία τους;
4. Πότε αναμένεται να εκδοθεί το κανονιστικό πλαίσιο των Δομών Προσωρινής Υποδοχής και Προσωρινής Φιλοξενίας, ώστε να διασφαλισθεί η εύρυθμη λειτουργία τους;
5. Ποιες ενέργειες θα ληφθούν για τη διαμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου προστασίας των ασυνόδευτων προσφύγων και αδέσμευτων γυναικών που φιλοξενούνται στους προσφυγικούς καταυλισμούς;
6. Υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του Μητρώου διαπιστευμένων φορέων, ώστε να σταματήσει η ανεξέλεγκτη δράση των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων;
7. Ποιος ο σχεδιασμός τους, ενόψει της επερχόμενης θερινής τουριστικής περιόδου, προκειμένου να μην εμφανιστούν και φέτος οι εικόνες ντροπής στα λιμάνια των νησιών και να μη δεχθεί η χώρα μας -εν γένει- ένα ακόμη πλήγμα στο τουριστικό της προϊόν;
8. Γιατί εδώ και δύο χρόνια δεν έχουν αξιοποιηθεί στο ελάχιστο τα 60 εκατομμύρια ευρώ που έχει διαθέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για την ενίσχυση των συστημάτων ασφαλείας στη φύλαξη των συνόρων;
9. Πόσα χρήματα έχει καταφέρει να απορροφήσει συνολικά η Ελλάδα τα τελευταία δύο χρόνια για τη διαχείριση του προσφυγικού μεταναστευτικού από τα συνολικά 998 εκατομμύρια, που έχει διαθέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση;
10. Τι προτίθεται να πράξει η Κυβέρνηση στο εξής, προκειμένου να εγγυηθεί, έστω και εκ των υστέρων, την ορθή και διαφανή αξιοποίηση των συγκεκριμένων χρημάτων;
11. Ποιος ο ακριβής αριθμός προσφύγων και παράνομων μεταναστών που φιλοξενούνται σε κάθε ένα ξεχωριστά Κέντρο Υποδοχής και Ταυτοποίησης της ελληνικής Επικράτειας;
12. Ποιος ο ακριβής αριθμός προσφύγων και παράνομων μεταναστών που φιλοξενούνται σε κάθε ένα ξεχωριστά Προαναχωρησιακό Κέντρο Κράτησης της ελληνικής Επικράτειας;
13. Ποιος ο ακριβής αριθμός προσφύγων και παράνομων μεταναστών που φιλοξενούνται σε θέσεις φιλοξενίας της Ύπατης Αρμοστείας για τους Πρόσφυγες και λοιπών Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (διαμερίσματα, ξενοδοχεία κ.α.);
14. Ποιος ο ακριβής αριθμός προσφύγων και παράνομων μεταναστών που βρίσκονται εκτός δομών φιλοξενίας;
ΟΙ ΕΠΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ:
1. Βαρβιτσιώτης Μιλτιάδης
2. Βούλτεψη Σοφία
3. Αθανασίου Χαράλαμπος
4. Μηταράκης Νότης
5. Κόνσολας Εμμανουήλ (Μάνος
6. Παναγιωτόπουλος Νικόλαος
7. Δημοσχάκης Αναστάσιος
8. Γεωργαντάς Γεώργιος
9. Τασούλας Κωνσταντίνος
10. Κατσανιώτης Ανδρέας
11. Καραγκούνης Κωνσταντίνος
12. Πλακιωτάκης Ιωάννης
13. Σταϊκούρας Χρήστος
14. Βορίδης Μαυρούδης(Μάκης)
15. Χαρακόπουλος Μάξιμος
16. Φωτήλας Ιάσων
17. Γκιουλέκας Κωνσταντίνος
18. Καρασμάνης Γεώργιος
19. Κυριαζίδης Δημήτριος
20. Κατσαφάδος Κωνσταντίνος
21. Αναστασιάδης Σάββας
22. Αντωνίου Μαρία
23. Δαβάκης Αθανάσιος
24. Τζαβάρας Κωνσταντίνος
25. Τσιάρας Κωνσταντίνος