2 Οκτωβρίου 2014
ΕΡΩΤΗΣΗ-Προς τον Υπουργό Οικονομικών κ. Χαρδούβελη-Θέμα : Ενίσχυση περιφερειακού τύπου αριθμ. πρωτ 3160/30-9-14
Κύριε Υπουργέ,
Αναμφισβήτητα ο Περιφερειακός Τύπος αποτελεί -όμοια με τον Τύπο της πρωτεύουσας- βασικό πυλώνα στήριξης της δημοκρατικής λειτουργίας του θεσμού της ενημέρωσης και δεν συνιστά, σε καμία περίπτωση, παράπλευρη και δευτερεύουσα πηγή πληροφόρησης. Ο ρόλος του δεν περιορίζεται στην απλή καταγραφή και αναφορά των τοπικών ειδήσεων, αλλά ενημερώνει αδιάλειπτα με συνέπεια, πληρότητα και εγκυρότητα την τοπική του κοινωνία, αναδεικνύοντας και προειδοποιώντας την κεντρική διοίκηση για τα τοπικά προβλήματα.
Ωστόσο τα τελευταία χρόνια, δεδομένης της οικονομικής ύφεσης που έχει συρρικνώσει στο μέγιστο τα έσοδα των επιχειρήσεων, ιδιαίτερα των μικρομεσαίων, ο περιφερειακός τύπος δίνει έναν διαρκή αγώνα επιβίωσης προκειμένου να ανταπεξέλθει στις πολλαπλές και βεβαρυμμένες υποχρεώσεις του. Παραδοσιακές εφημερίδες βάζουν λουκέτο, νεώτερες αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσχέρειες, ενώ το ίδιο ισχύει και για πολλά τοπικά κανάλια.
Ένα από τα κύρια προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο περιφερειακός τύπος είναι ότι η κατανομή του 30% της κρατικής διαφήμισης που ορίζεται σύμφωνα με τον Ν. 2328/95, δεν καταλήγει σε αυτόν. Ειδικότερα το άρθρο 9 της εν λόγω διάταξης αναφέρει ρητά ότι ” Το ποσοστό συμμετοχής των περιφερειακών μέσων ενημέρωσης για κάθε διαφορετική κατηγορία μέσων (έντυπα μέσα, ραδιόφωνο, τηλεόραση) στην κατανομή της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης του ευρύτερου δημόσιου τομέα είναι τουλάχιστον τριάντα τοις εκατό (30%)”. ΄Ετσι, ενώ διαφημιστικές καμπάνιες προβάλλονται πανελλαδικά τόσο στα κεντρικά όσο και στα περιφερειακά μέσα ενημέρωσης, το ποσοστό το οποίο προβλέπεται στον ανωτέρω νόμο, δεν τηρείται, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την βιωσιμότητα του περιφερειακού τύπου.
Όπως κι εσείς γνωρίζετε, κύριες πηγές εσόδων για τον επαρχιακό τοπικό τύπο , πέραν της πώλησης των φύλλων εφημερίδας, τις αμειβόμενες δημοσιεύσεις και τις συνδρομές, θεωρούνται οι διαφημίσεις, οι οποίες συνιστούν το πιο δυνατό τρόπο προκειμένου να ενισχύεται οικονομικά, να καλύπτει χρηματοδοτικές ανάγκες και να βελτιώνεται, παρέχοντας όσο το δυνατό πληρέστερη ενημέρωση.
Επειδή τα Περιφερειακά ΜΜΕ αποτελούν κινητήριο άξονα της αναπτυξιακής διαδικασίας της Περιφέρειας και η αυταπόδεικτη αυτή παραδοχή πρέπει να συνεπάγεται της δίκαιης μεταχείριση τους.
Επειδή το ανθρώπινο δυναμικό του τοπικού τύπου, που με απροφάσιστο ενδιαφέρον και υπευθυνότητα υπηρετεί τον τόπο του, αξίζει την εκτίμηση της Πολιτείας, η οποία οφείλει να στηρίξει και να συνδράμει το έργο του.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το Υπουργείο, προκειμένου να εφαρμοστεί η προβλεπόμενη από το νόμο κατανομή της διαφημιστικής δαπάνης του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ώστε να ενισχυθεί κατά το δυνατό ο περιφερειακός τύπος;
Αθήνα, 30/09/14
Οι ερωτώντες Βουλευτές
1. ΜΑΡΙΝΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΟΜΟΥ ΗΛΕΙΑΣ
2. ΚΛΕΙΤΣΙΩΤΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΟΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ
3. ΣΚΟΝΔΡΑ ΑΣΗΜΙΝΑ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΟΜΟΥ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
4. ΤΖΑΜΤΖΗΣ ΙΟΡΔΑΝΗΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΟΜΟΥ ΠΕΛΛΑΣ
5. ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗΣ ΗΛΙΑΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΟΜΟΥ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
6. ΙΑΚΩΒΙΔΟΥ ΤΑΝΙΑ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β΄ΑΘΗΝΩΝ
7. ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΟΜΟΥ ΠΙΕΡΙΑΣ
8. ΜΑΝΗ – ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΑΝΝΑ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΟΜΟΥ ΠΙΕΡΙΑΣ
9. ΣΟΛΔΑΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΟΜΟΥ ΛΕΥΚΑΔΑΣ
10. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ ΣΑΒΒΑΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β΄ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
11. ΣΚΡΕΚΑΣ ΚΩΣΤΑΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΟΜΟΥ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
12. MAΝΔΡΕΚΑ ΑΣΠΑΣΙΑ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΟΜΟΥ ΦΩΚΙΔΑΣ
13. ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ ΠΑΥΛΟΣ-ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΟΜΟΥ ΛΕΣΒΟΥ
14. ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΟΜΟΥ ΔΡΑΜΑΣ
15. ΚΟΛΛΙΑΣ ΚΟΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΟΜΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
16. ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΟΣ ΚΩΣΤΑΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΟΜΟΥ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ
17. ΠΑΣΧΑΛΙΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ- ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΟΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ
18. ΚΟΨΑΧΕΙΛΗΣ ΤΙΜΟΛΕΩΝ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΟΜΟΥ ΓΡΕΒΕΝΩΝ
19. ΣΑΜΠΑΖΙΩΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΟΜΟΥ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
20. ΤΑΜΗΛΟΣ ΜΙΧΑΗΛ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΟΜΟΥ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
21. ΤΑΛΙΑΔΟΥΡΟΣ ΣΠΥΡΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΟΜΟΥ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ