2 Μαρτίου 2012
ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ
ΙΓ? ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Γ΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΠΖ΄
Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2012
ΘΕΜΑΤΑ
ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Κατάθεση σχεδίων νόμων:
Συζήτηση επί της αρχής του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων: ‘Ρύθμιση λειτουργίας της ταχυδρομικής αγοράς, θεμάτων ηλεκτρονικών επικοινωνιών και άλλες διατάξεις’
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΝΤΕΣ: ΑΡΓΥΡΗΣ Ε., ΝΙΩΤΗΣ Γ., ΝΙΚΟΛΑΪΔΟΥ Β., ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ Β.
ΟΜΙΛΗΤΕΣ
Επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων:
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ Ι. ΣΑΒΒΑΣ
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Γ΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΠΖ΄
Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2012
Αθήνα, σήμερα στις 20 Φεβρουαρίου 2012, ημέρα Δευτέρα και ώρα 18.00΄ συνήλθε στην Αίθουσα των συνεδριάσεων του Βουλευτηρίου η Βουλή σε ολομέλεια για να συνεδριάσει υπό την προεδρία του Α΄ Αντιπροέδρου αυτής κ. Γρηγόριου Νιώτη.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αρχίζει η συνεδρίαση.
Παρακαλούμε τον εισηγητή της Νέας Δημοκρατίας, κ. Σάββα Αναστασιάδη, να πάρει το λόγο για δεκαπέντε λεπτά.
ΣΑΒΒΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Αφού είναι η πρώτη εμφάνιση του Υπουργού ως μέλος της Νέας Δημοκρατίας να τον καλωσορίσουμε στην οικογένειά μας.
Κυρίες και κύριοι συζητούμε σήμερα ένα νομοσχέδιο που σκοπό έχει αφ? ενός μεν να ενσωματώσει στο Κοινοτικό Δίκαιο την Κοινοτική Οδηγία 6 του 2008 σχετικά με την πλήρη απελευθέρωση της αγοράς των ταχυδρομικών υπηρεσιών μέχρι την 1-1-2013 και αφ? ετέρου να καλύψει νομοθετικά κενά και να εξοικονομήσει διατάξεις που αφορούν το χώρο των ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Υπό αυτήν την έννοια το παρόν σχέδιο νόμου αποτελεί μίας πρώτης τάξεως ευκαιρία να συγκλίνουμε σε μία κοινή συνισταμένη απόψεων, που σκοπό έχουν να εξυπηρετήσουν ουσιαστικά τον Έλληνα πολίτη.
Το νομοσχέδιο χωρίζεται σε δύο διακριτά μέρη. Το πρώτο αναφέρεται στις ταχυδρομικές υπηρεσίες το δε δεύτερο στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες και άλλες διατάξεις.
Σε ό,τι αφορά το πρώτο μέρος, που αναφέρεται στις ταχυδρομικές υπηρεσίες, θα ξεκινήσω την τοποθέτηση μου με μία παρατήρηση γενικού περιεχομένου. Είναι ένα σχέδιο νόμου το οποίο αναρτήθηκε στο διαδίκτυο για διαβούλευση το Δεκέμβριο του 2010 κι ολοκληρώθηκε η διαβούλευση τον Ιανουάριο του 2011, δηλαδή περίπου πριν από ένα και πλέον χρόνο.
Προσπαθώ να καταλάβω τι ήταν αυτό που εμπόδισε την τότε ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και την προηγούμενη κυβέρνηση, να φέρει το νομοσχέδιο προς ψήφιση. Υποτίθεται -κι έτσι είναι- ότι το νομοσχέδιο αυτό είναι διαδικαστικού χαρακτήρα, αφού έρχεται να προσαρμόσει την ελληνική νομοθεσία στις κοινοτικές οδηγίες. Το Υπουργείο Μεταφορών έδειξε τότε ολιγωρία, όπως ολιγωρία έδειξε και η τότε κυβέρνηση και όχι μόνο σε αυτό, αλλά και σε άλλα θέματα. Είναι ενδεικτική η περίπτωση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου.
Επίσης θέλω να σταθώ και πάλι στη λειτουργία του νόμου σχετικά με την έκδοση υπουργικών αποφάσεων, προεδρικών διαταγμάτων, Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων, οι οποίες αν δεν εκδοθούν έγκαιρα θα καθυστερήσουν για αρκετό χρονικό διάστημα την εφαρμογή του νόμου.
Ενδεικτικά αναφέρω ότι το τελευταίο Προεδρικό Διάταγμα που αφορούσε τη λειτουργία του ν.3431/2006 εκδόθηκε πριν από δύο μήνες περίπου. Καταλαβαίνετε ότι αν η έκδοση των υπουργικών αποφάσεων πάει με τους ρυθμούς του νόμου που ανέφερα, ο νόμος θα κάνει αρκετά χρόνια για να λειτουργήσει και να εφαρμοστεί.
Επί της ουσίας, βασική επιδίωξη του παρόντος νομοσχεδίου είναι η πλήρης απελευθέρωση των ταχυδρομικών υπηρεσιών και η ένταξή τους στον ελεύθερο ανταγωνισμό σύμφωνα με τις σύγχρονες κοινωνικοοικονομικές απαιτήσεις. Αναμφίβολα, πρόκειται για ένα σταθμό στα ταχυδρομικά δεδομένα της χώρας μας, όπου είναι έντονη ακόμη η εύνοια προς το φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας, που είναι τα ΕΛΤΑ.
Διάφοροι παράγοντες, όπως η ζήτηση, οι μεταβαλλόμενες ανάγκες των χρηστών, η εισαγωγή νέων τεχνολογιών προκάλεσαν αλλαγές στον τομέα των ταχυδρομικών υπηρεσιών παγκοσμίως. Οι ταχυδρομικές υπηρεσίες, αποτελώντας ουσιαστικό μέσο επικοινωνίας και ανταλλαγής πληροφοριών, παίζουν ουσιαστικό ρόλο στο επίπεδο της κοινωνικής, οικονομικής και εδαφικής συνοχής της χώρας μας, αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στη σημερινή, μάλιστα, εποχή όπου η παρουσία του ηλεκτρονικού εμπορίου προσφέρει στις απομακρυσμένες ορεινές και νησιωτικές περιοχές νέες δυνατότητες συμμετοχής στην οικονομική ζωή, είναι απαραίτητη η παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών υψηλής ποιότητας.
Οι ίδιοι οι πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε επίσημες μετρήσεις αξιολογούν τις ταχυδρομικές υπηρεσίες ως εκείνες με το μεγαλύτερο οικονομικό ενδιαφέρον. Στις ιδιαίτερες δε εδαφολογικές συνθήκες της χώρας μας το αγροτικό ταχυδρομικό δίκτυο παίζει ουσιαστικό ρόλο, τόσο στην ένταξη των επιχειρήσεων στην εθνική, αλλά και στη διεθνή οικονομία, όσο και στη διατήρηση της συνοχής από κοινωνικής πλευράς και από πλευράς απασχόλησης. Συγχρόνως, τα αγροτικά ταχυδρομικά γραφεία σε ορεινές και νησιωτικές περιοχές μπορούν να αποτελέσουν ένα ουσιώδες δίκτυο υποδομής για την πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες και τις τηλεπικοινωνίες.
Η στόχευση για εμάς με το παρόν σχέδιο νόμου θα πρέπει να είναι η προαγωγή σε ολόκληρη την επικράτεια της αρμονικής, ισόρροπης και αειφόρου ανάπτυξης των οικονομικών δραστηριοτήτων. Η παροχή ευκαιριών απασχόλησης και κοινωνικής προστασίας, το υψηλό επίπεδο ανταγωνιστικότητας, η βελτίωση της ποιότητας ζωής, καθώς και η οικονομική και κοινωνική συνοχή, το πλήρες άνοιγμα της αγοράς, ελπίζουμε ότι θα συντελέσει στην αύξηση του συνολικού μεγέθους της ταχυδρομικής αγοράς. Θα συμβάλλει περαιτέρω στη διατήρηση βιώσιμης απασχόλησης υψηλής ποιότητας στους φορείς παροχής καθολικής υπηρεσίας. Παράλληλα, θα διευκολύνει τη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης σε όλους τους φορείς, στους νεοεισερχόμενους στην αγορά και σε συναφείς οικονομικούς τομείς.
Οι νέες προκλήσεις του ανταγωνισμού, όπως η ψηφιακή τεχνολογία και οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες, που διαφέρουν από τις παραδοσιακές ταχυδρομικές υπηρεσίες, είναι βέβαιο ότι θα ωθήσουν τους φορείς παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών, περιλαμβανομένου και του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας, να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητά τους. Το γεγονός αυτό θα συμβάλει από μόνο του στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας. Με τη σειρά της δε η αύξηση της ανταγωνιστικότητας θα δώσει στον ταχυδρομικό τομέα τη δυνατότητα να συνδεθεί οργανικά με εναλλακτικές μεθόδους επικοινωνίας. Θα επιτρέψει τη βελτίωση της ποιότητας των υποδομών που παρέχονται στους χρηστές, των οποίων οι ανάγκες αυξάνονται καθημερινά.
Η σωστή και ολοκληρωμένη πληροφόρηση των χρηστών των ταχυδρομικών υπηρεσιών σχετικά με τις παρεχόμενες ταχυδρομικές υπηρεσίες θα πρέπει να αποτελέσει έναν από τους βασικούς άξονες της προσπάθειας αυτής που ξεκινά με την ψήφιση του παρόντος σχεδίου νόμου.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει επισημανθεί και να τονιστεί ιδιαίτερα, κύριε Υπουργέ, η πρόνοια που θα πρέπει να επιδειχθεί από την πλευρά της πολιτείας, ώστε να συνεχιστεί η παροχή από το φορέα καθολικής υπηρεσίας ορισμένων δωρεάν υπηρεσιών για άτομα με ειδικές ανάγκες και με σοβαρά προβλήματα όρασης, οι οποίες έχουν καθιερωθεί σύμφωνα με τις ισχύουσες διεθνείς υποχρεώσεις. Θα πρέπει να διασφαλιστεί επαρκής αριθμός σημείων πρόσβασης, τα οποία να λαμβάνουν υπ? όψιν τις ανάγκες των χρηστών στις αγροτικές και νησιωτικές και αραιοκατοικημένες περιοχές.
Θεωρούμε, βέβαια, αυτονόητο να επαναβεβαιωθεί -και θα πρέπει να γίνει οπωσδήποτε σεβαστό- το Εργατικό και Ασφαλιστικό Δίκαιο των εργαζόμενων στον τομέα των ταχυδρομικών υπηρεσιών για να μην έχουμε φαινόμενα αθέμιτου ανταγωνισμού. Πώς, για παράδειγμα, θα ελεγχθεί η ανασφάλιστη εργασία που ενδεχομένως να υπάρχει στις ταχυδρομικές υπηρεσίες που λειτουργούν ή και σε αυτές που θα λειτουργήσουν στο μέλλον;
Το παρόν νομοσχέδιο επηρεάζει άμεσα τους παρόχους των ταχυδρομικών υπηρεσιών, καθώς προβλέπει την απελευθέρωση της αγοράς με την κατάργηση της αποκλειστικότητας στην παροχή καθολικής υπηρεσίας. Έτσι ρυθμίζει το περιεχόμενο, την ποιότητα και τους μηχανισμούς χρηματοδότησης και τιμολόγησης της καθολικής υπηρεσίας, τις διαδικασίες αδειοδότησης παροχής ταχυδρομικής υπηρεσίας, τις υποχρεώσεις των φορέων ταχυδρομικών υπηρεσιών, την προστασία των χρηστών ταχυδρομικών υπηρεσιών, καθώς και τις διαδικασίες αποζημίωσης και τις κυρώσεις.
Η αύξηση του ανταγωνισμού που θα προέλθει από την απελευθέρωση της αγοράς αποτελεί ευκαιρία που θα πρέπει να αξιοποιήσουν οι φορείς για την αύξηση της αποτελεσματικότητας και τη διασφάλιση της βιωσιμότητάς τους. Από την άλλη πλευρά, οι ρυθμίσεις αυτές θα επηρεάσουν έμμεσα και τους χρήστες ταχυδρομικών υπηρεσιών, καθώς με το άνοιγμα της αγοράς και τη διασφάλιση της καθολικής υπηρεσίας προβλέπεται βελτίωση των υπηρεσιών στις ανάγκες των χρηστών.
Βέβαια, στην πράξη οι ταχυδρομικές υπηρεσίες στη χώρα μας είναι απελευθερωμένες εδώ και αρκετά χρόνια. Εμείς ερχόμαστε σήμερα να προσαρμόσουμε το παρόν νομοσχέδιο στην αγορά των ταχυδρομικών υπηρεσιών. Αυτό κάνουμε ουσιαστικά και πρέπει να το κάνουμε με ρεαλισμό. Η απελευθέρωση που ίσχυε μέχρι σήμερα αφορούσε για την αγορά εκτός από έναν πελάτη, το μεγαλύτερο στο χώρο των ταχυδρομικών υπηρεσιών. Κι αυτός είναι το δημόσιο με έργο που ανέρχεται περίπου στα 5 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο για την κάλυψη των υποχρεώσεών του. Το έργο αυτό το είχαν μέχρι σήμερα και θα το έχουν μέχρι το τέλος του χρόνου τα Ελληνικά Ταχυδρομεία. Μετά την 1η Ιανουαρίου του 2013, όμως, υποχρεωτικά θα πρέπει να προκηρυχθεί διαγωνισμός.
Εδώ, λοιπόν, πρέπει να δούμε τι χρειάζεται να γίνει με τις δυσπρόσιτες και τις απομακρυσμένες ορεινές και νησιωτικές περιοχές. Προβλέπεται, λοιπόν, στο παρόν σχέδιο, για να διασφαλιστεί η εξυπηρέτηση των περιοχών αυτών, η συμμετοχή όλων των παρόχων ταχυδρομικών υπηρεσιών στο κόστος για την παροχή καθολικής υπηρεσίας. Αυτό, βέβαια, προβλεπόταν και στον προηγούμενο νόμο, δεν λειτούργησε όμως ποτέ. Ποτέ κανένας πάροχος ταχυδρομικής υπηρεσίας από τους διακόσιους περίπου που λειτουργούν στη χώρα δεν κατέβαλε ούτε 1 ευρώ για το κόστος της καθολικής υπηρεσίας. Και βέβαια τα ΕΛΤΑ ως φορέας παροχής καθολικής υπηρεσίας μέχρι σήμερα μπορούσαν και τα κατάφερναν. Είχαν την αλληλογραφία του δημοσίου, είχαν μέχρι τον περασμένο Αύγουστο τη διανομή του εντύπου Τύπου, η οποία καταργήθηκε. Τι θα γίνει, όμως, αν αύριο οι πάροχοι δεν συμμορφωθούν και δεν καταβάλουν τη συμμετοχή τους στο κόστος, τι θα γίνει με τους εργαζόμενους στα Ελληνικά Ταχυδρομεία, τι θα γίνει με την εξυπηρέτηση των δυσπρόσιτων και απομακρυσμένων περιοχών;
Πριν δυο-τρεις μέρες την προηγούμενη βδομάδα ήμουν σε μία ιδιωτική επίσκεψη στην ορεινή Ξάνθη. Εκεί, λοιπόν, περιδιαβαίνοντας τα χωριά των εβδομήντα, των εκατό, των διακοσίων κατοίκων μου ερχόταν στο μυαλό αυτή ακριβώς η συζήτηση: Τι θα γίνει αν σ? αυτές τις περιοχές αύριο δεν υπάρχει η δυνατότητα να πάει ταχυδρομείο; Είναι πολύ μεγάλο το θέμα. Τι θα γίνει με την εξυπηρέτηση των ατόμων με ειδικές ανάγκες;
Θα πρέπει, λοιπόν, σ? αυτό το νομοσχέδιο ο τρόπος είσπραξης της συμμετοχής στην καθολική υπηρεσία να θεσμοθετηθεί με αυστηρούς κανόνες. Είναι ένα από τα σοβαρότερα θέματα που πρέπει να δούμε, για να διασφαλίσουμε και τη συνέχεια της βιωσιμότητας της παροχής καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας και κατ? επέκταση την εξυπηρέτηση του συνόλου της χώρας απ? άκρη σ? άκρη.
Περνώντας τώρα στο δεύτερο μέρος του νομοσχεδίου σε ό,τι αφορά την είδηση του Παρατηρητηρίου Ηλεκτρομαγνητικών Πεδίων, θα ήθελα να επισημάνω ότι έρχεται να καλύψει μία ανάγκη των καιρών. Η δημιουργία ενός αξιόπιστου συστήματος μέτρησης των ηλεκτρομαγνητικών πεδίων, το οποίο θα ενημερώνει έγκαιρα και έγκυρα τόσο τους αρμόδιους φορείς, όσο και τους πολίτες, φαντάζει ως ιδανική λύση σε ένα πρόβλημα που πολλές φορές έχει ταλαιπωρήσει την ελληνική κοινωνία. Η εδραίωση της εμπιστοσύνης των πολιτών σ? αυτό το σύστημα θα οδηγήσει και στη μείωση του φόβου που προκαλείται συχνά σε τμήματα του πληθυσμού και αφορά τη δημόσια υγεία και τις επιπτώσεις της από την ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία.
Με τη σύσταση του παρατηρητηρίου επιδιώκεται η προστασία των πολιτών καθώς θα υπάρχει συνεχής έλεγχος της τήρησης των θεσμοθετημένων ορίων ακτινοβολίας, αλλά και άμεση και έγκαιρη ενημέρωσή τους.
Τεχνικά τώρα στο θέμα αυτό: Για να λειτουργήσει το Παρατηρητήριο, προβλέπεται να κατασκευαστούν σταθμοί μέτρησης σε όλη τη χώρα. Ο κάθε σταθμός μπορεί να έχει στην εμβέλειά του και στην αρμοδιότητά του από δέκα έως εκατό κεραίες, για παράδειγμα, και θα συνδέεται με το κέντρο όπου θα δίνει τη σχετική μέτρηση. Αυτή η μέτρηση, όμως, θα έχει μεσοσταθμική ισχύ για μία περιοχή. Δεν θα ξέρουμε ποια ακριβώς κεραία εκπέμπει το συγκεκριμένο σήμα κι αν θα υπερβαίνει τα όρια.
¶ρα, όταν παρουσιαστεί το πρόβλημα, θα πρέπει κάποιο φυσικό πρόσωπο να μεταβεί και να κάνει μετρήσεις επιτόπου.
Μήπως, όμως, για να ξεπεραστεί αυτή η διαδικασία, θα έπρεπε με ευθύνη των εταιρειών να βρεθεί ένας τρόπος να τοποθετηθεί ένα είδος μετρητή που να μετράει ανά πάσα στιγμή το ηλεκτρομαγνητικό πεδίο σε κάθε κεραία, αυτός ο μετρητής να είναι ηλεκτρονικά συνδεδεμένος με το κέντρο του Παρατηρητηρίου και να δίνει μετρήσεις στο κέντρο; Με τον τρόπο αυτό θα έχει ανά πάσα στιγμή ακριβή στοιχεία για κάθε κεραία σε χρόνο μηδέν και δεν θα χρειάζεται να πάνε επιτόπου κάποιοι τεχνικοί να τα μετρήσουν.
Έτσι, θα ελέγχεται ακριβώς η εκπομπή της κάθε κεραίας και το κόστος λειτουργίας του Παρατηρητηρίου θα είναι πάρα, πάρα πολύ μικρό.
Αυτό θα μπορούσε να μπει, κύριε Υπουργέ, και ως προϋπόθεση της αδειοδότησης της κάθε κεραίας.
Νομίζω ότι υπάρχουν τεχνικές σήμερα για να μπορεί να λειτουργήσει ένα τέτοιο σύστημα.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Δύο λεπτά, κύριε Πρόεδρε.
Για τη σύσταση του Εθνικού Παρατηρητηρίου, όπως ξέρετε, στην αρχική μελέτη η δαπάνη ανερχόταν σε 12.000.000 ευρώ, διότι προέβλεπε σταθμούς μέτρησης σε όλη την Ελλάδα. Στη συνέχεια μειώθηκαν οι σταθμοί μέτρησης και το κόστος μειώθηκε στα 4.500.000. ¶ρα, δεν θα υπάρχει και καλή κάλυψη σε όλη τη χώρα, αφού ξεφύγαμε από την αρχική μελέτη.
Με τον τρόπο αυτό το Εθνικό Παρατηρητήριο θα κοστίσει λιγότερα και θα έχει ακριβή στοιχεία ανά πάσα στιγμή. Είναι ένα θέμα που πρέπει να το δούμε, κύριε Υπουργέ. Θα γνωρίζει ποια κεραία, πότε και κατά πόσο υπερβαίνει τα όρια εκπομπής των ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων.
Πιστεύω ότι μπορεί να γίνει. Αυτό μπορεί να είναι μία πάρα πολύ καλή και ασφαλής εξέλιξη και κυρίως αξιόπιστη και καθησυχαστική για την κοινωνία.
Για τη μετονομασία τώρα των οργανικών μονάδων του Υπουργείου δεν έχουμε καμμία αντίρρηση, γιατί ανταποκρίνονται στις νέες τεχνολογικές εξελίξεις.
Σε ό,τι αφορά, όμως, τη σύσταση νέας Διεύθυνσης Τηλεπικοινωνιακών Δικτυακών Υποδομών δεν έχουμε πειστεί για την αναγκαιότητά της. Ούτε είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι στο ίδιο Υπουργείο με το ν. 3897 έχουμε τη σύσταση της Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας, η οποία δεν λειτούργησε ποτέ γιατί δεν στελεχώθηκε από γενικό διευθυντή.
Συγχρόνως, όμως, η σύσταση της νέας αυτής μονάδας έρχεται σε αντίθεση με την ασκούμενη σήμερα οικονομική πολιτική. Σε μία εποχή όπου περικόπτονται μισθοί, συντάξεις, καταργούνται οργανισμοί, απολύονται υπάλληλοι, δεν μπορεί να δημιουργούμε νέες διευθύνσεις αμφιβόλου χρησιμότητας που θα προκαλέσουν επιπλέον δαπάνες στον κρατικό προϋπολογισμό.
Σε ό,τι αφορά την ενιαία αντιμετώπιση ως προς την κατασκευή των κεραιών και σταθμών, ήταν φανερό σε όλους πως οι διάφορες εξαιρέσεις από το κανονιστικό πλαίσιο του ν. 3431/2006 δημιουργούσαν μία σειρά από δυσλειτουργίες, αλλά και προστριβές σχετικά με την αδειοδότηση των κατασκευών αυτών.
Το παρόν νομοσχέδιο είναι το τρίτο που ρυθμίζει την αδειοδότηση των κεραιών.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει ξανά το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Κύριε συνάδελφε, παρακαλώ να ολοκληρώσετε.
ΣΑΒΒΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ: Ένα λεπτό, κύριε Πρόεδρε. Τελειώνω. ¶λλωστε, δεν υπάρχουν πολλοί ομιλητές.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Έχετε ήδη υπερβεί το χρόνο σας κατά δύο λεπτά. Παρακαλώ να ολοκληρώσετε.
ΣΑΒΒΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ: Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε.
Στη χώρα σήμερα έχουμε περίπου επτά χιλιάδες κεραίες. Από αυτές λειτουργούν με άδεια μόνο το 50%. Τα κοινωνικά προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί από τη δυσπιστία και την απόρριψη του πολίτη όταν πρόκειται για εγκαταστάσεις κεραιών που εξυπηρετούν τα ασύρματα δίκτυα, έχουν ως αποτέλεσμα τις συνεχείς διαμάχες ανάμεσα στην κοινωνία και τους φορείς.
Οι φορείς που επηρεάζονται είναι οι δημοτικές αρχές που εισπράττουν τις πρώτες αντιδράσεις, αλλά και οι ίδιες εταιρείες ηλεκτρονικών επικοινωνιών, στις οποίες δεν παρέχεται ασφάλεια για τις επενδύσεις τους.
Γι? αυτό, με το σημερινό νομοσχέδιο, είναι ευκαιρία να δημιουργήσουμε ένα πλαίσιο αδειοδότησης με οριστικούς κανόνες, με σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στον πολίτη και την πολιτεία. Και πιστεύουμε ότι η ίδρυση του παρατηρητηρίου θα συμβάλλει προς αυτήν την κατεύθυνση.
Ολοκληρώνοντας την επί της αρχής τοποθέτησή μου, θα ήθελα να αναφερθώ στις προθεσμίες των εικοσιτεσσάρων μηνών που θέτει το παρόν νομοσχέδιο για την αδειοδότηση των υφιστάμενων κεραιών στους παρόχους ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Έτσι όπως έρχεται νομίζω ότι νομιμοποιεί μια παρανομία και θα πρέπει να το δούμε αυτό.
Με αυτές τις σκέψεις και την επιφύλαξη των θέσεών μας στην επί των άρθρων συζήτηση, ψηφίζουμε επί της αρχής το παρόν νομοσχέδιο.
Ευχαριστώ.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Συνεπώς τα Πρακτικά της Πέμπτης 19 Ιανουαρίου 2012 και της Παρασκευής 20 Ιανουαρίου 2012 επικυρώθηκαν.
Κύριοι συνάδελφοι, δέχεστε στο σημείο αυτό να λύσουμε τη συνεδρίαση;
ΟΛΟΙ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ: Μάλιστα, μάλιστα.
Με τη συναίνεση του Σώματος και ώρα22.43?λύεται η συνεδρίαση για αύριο ημέρα Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2012 και ώρα 18.00΄ με αντικείμενο εργασιών του Σώματος: α) κοινοβουλευτικό έλεγχο, συζήτηση αναφορών και ερωτήσεων και β) νομοθετική εργασία, σύμφωνα με την ημερήσια διάταξη που έχει διανεμηθεί.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ