18 Νοεμβρίου 2010
Σάββας Ι. Αναστασιάδης |
|
||
Νέα Δημοκρατία |
|
||
Βουλευτής Β? Περιφέρειας Θεσσαλονίκης |
|
||
|
|
||
ΕΡΩΤΗΣΗ |
|||
|
|
||
Προς τους Υπουργούς: |
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων |
||
|
Οικονομικών |
||
|
|
||
|
|
||
Θέμα: |
Αδικαιολόγητη αύξηση στο κόστος των διοδίων |
||
|
Μαλγάρων Θεσσαλονίκης |
||
Από την 15/11/2010, επόμενη μέρα των Αυτοδιοικητικών Εκλογών, η τιμή των διοδίων στα Μάλγαρα Θεσσαλονίκης εκτοξεύθηκε κατά 40%. Ενδεικτικά το κόστος διέλευσης για τα επιβατικά οχήματα διαμορφώθηκε από τα 2,00€ στα 2,80€.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αναφέρεται σε μία απλή Τιμαριθμική Αναπροσαρμογή, η οποία δεν έχει πραγματοποιηθεί εδώ και επτά χρόνια.
Επειδή, για την αύξηση του κόστους των διοδίων επικράτησε η δικαιολογία ότι το σύνολο των εισπράξεων χρησιμοποιείται για τα έργα συντήρησης του οδικού άξονα από τα Μάλγαρα μέχρι το Δερβένι Θεσσαλονίκης, αφού δεν μπορούν να εκταμιευτούν κονδύλια από τον Κρατικό Προϋπολογισμό
Επειδή, η αύξηση του κόστους των διοδίων αποδεικνύει μία μονόπλευρη και ανάλγητη εισπρακτική πολιτική.
Επειδή, η αύξηση του κόστους της κάθε διέλευσης μπορεί να δημιουργήσει αλυσιδωτές επιπτώσεις στο κόστος των κομίστρων των επιβατικών και των εμπορικών μεταφορών.
Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:
1) Για ποιο λόγο επιλέχθηκε να αυξηθεί το κόστος των διοδίων σε μια τόσο δύσκολη οικονομικά περίοδο;
2) Ποιο είναι το ύψος των χρημάτων που εισπράττεται ετησίως από τα διόδια των Μαλγάρων και σε ποιο πόσο προβλέπεται να διαμορφωθούν από την αύξηση του κόστους της κάθε διέλευσης;
3) Πόσα από τα χρήματα που εισπράττονται χρησιμοποιούνται για τη συντήρηση του οδικού δικτύου και πόσα διοχετεύονται στις αμοιβές του προσωπικού;
4) Έχει γίνει οικονομοτεχνική μελέτη κόστους-ωφέλειας από την υπέρμετρη αύξηση κατά 40% της τιμής των διοδίων;
5) Είναι στις προθέσεις των Υπουργείων σας, εάν αποδειχθεί άκαιρη και μη αναγκαία, να αποσύρει ή να αναβάλλει την αύξηση του κόστους των διοδίων;
Τετάρτη, 17η Νοεμβρίου 2010 Ο Ερωτών Βουλευτής
Σάββας Ι. Αναστασιάδης